HiQ DESIGN-TIIMILLE VOITTO EUROPEAN DESIGN AWARDS -KILPAILUSSA

HiQ:n helsinkiläinen design-tiimi Great Apes voitti European Design Award -kilpailun muotoilun sarjan Quantum Break -pelin käyttöliittymällä.

”Olemme erittäin ylpeitä muotoilusarjan voitosta European Design Award -kilpailussa. Se on tervetullut kunnianosoitus työllemme luoda ainutlaatuisia ja innovatiivisia käyttäjäkokemuksia ja käyttöliittymiä kaikenlaisille digitaalisille alustoille”, sanoo Niko Sipilä, luovajohtaja, Great Apes.

”Quantum Break on AAA sci-fi seikkailupeli, joka sijoittuu lähitulevaisuuteen ja -menneisyyteen. Kun suunnittelimme pelin ilmettä ja käyttöliittymää, kysyimme ihan ensin itseltämme miksi sci-fi elokuvien ja pelien suunnittelu on lähes aina vanhentunutta ja retroa verrattuna siihen suuntaa, johon suunnittelu oikeassa elämässä on menossa,” Niko Sipilä jatkaa.

”Olen erittäin iloinen, että me voitimme European Design Award -palkinnon, jälleen uusi arvostettu alan tunnustus. Tämä palkinto osoittaa kykymme innovoida ja miten uskallamme haastaa totuttuja toimintatapoja”, sanoo Lars Stugemo, CEO and President, HiQ.

Great Apes on yksi Suomen kansainvälisesti palkituimmista digitoimistoista. He ovat saaneet useita toistuvia tunnustuksia alan johtavista kilpailuista kuten The Webby Awards, Red Dot Design Awards ja Eurobest.  Asiakkaisiin lukeutuvat muun muassa Linnanmäki, Microsoft, Lidl, Amer Sports, Royal Ravintolat, Kalevala Koru, Suomen Puolustusvoimat ja Veikkaus.

Lisätietoja

Jukka Rautio, Toimitusjohtaja, HiQ Finland, puh: 040 - 827 1142, email: jukka.rautio@hiq.fi
Erik Ridman, Head of Communications, HiQ, tel: +46 70 750 8060, email: erik.ridman@hiq.se

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla työskentelee 1600 asiantuntijaa neljässä eri maassa. Yritys perustettiin 1995 ja sen osake on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yritysten listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi