HiQ JA DIACOR FINAALIIN BLUE ARROW–DIGIKILPAILUSSA

Blue Arrow Awards palkitsee tänä keväänä Suomen parhaat digihankkeet, uudet palvelut, tiimit ja osaajat sekä koodiratkaisut. HiQ ja Diacor valikoituivat kilpailun finaaliin kahdessa kategoriassa:  “Best performing team” ja “Digital disruption”.

“Kyseessä on tunnustus sille arvolle, jota yhdessä asiakkaidemme kanssa pyrimme aina synnyttämään. Teemme Diacorin tukena vaikuttavaa työtä, joka todella yksinkertaistaa ihmisten arkea,” sanoo HiQ:n konsernijohtaja Lars Stugemo.

HiQ ja Diacor valittiin mukaan kilpailun finaaliin DiacorPlus-palvelun tiimoilta. DiacorPlus on Suomen kattavin älypuhelimiin kehitetty lääkäriasema. Uuden palvelun avulla Diacorin asiakkaat voivat olla yhteydessä lääkäriin tai muihin asiantuntijoihin live chatin tai videokeskustelun kautta, sekä seurata omia terveystietojaan. Koko kehityshanke aina sovelluskauppajulkaisuun asti kesti vain viisi kuukautta.

“Pyrimme alusta asti rakentamaan markkinan parasta ja laadukkainta mobiilipalvelua. HiQ:n tiimi tunnisti alusta asti oikeat tavat toteuttaa asiakkaidemme arkea helpottavat toiminnallisuudet,” kertoi Diacorin IT-johtaja Tuomas Teuri palvelun julkaisun yhteydessä.

Diacorin visiona on tarjota kaikille asiakkailleen oikea-aikaista terveyspalvelua ihmiseltä ihmiselle ja helposti ymmärrettävässä muodossa. DiacorPlussan uskotaan olevan Diacorin suurin lääkäriasema vuoteen 2020 mennessä.

“Olemme todella ylpeitä tästä kumppanuudesta ja finaalipaikasta Suomen parhaiden osaajien ja palvelujen joukossa. DiacorPlus on alusta asti ollut tiimityötä sanan parhaassa merkityksessä ja olemme iloisia siitä, että olemme saaneet osaltamme olla mukana mahdollistamassa Diacorin visiota,” summaa HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Diacor ja HiQ ovat finalisteina  alla mainituissa kategorioissa. Lisätietoja kilpailusta sekä lista finalisteista löytyy osoitteesta bluearrowawards.com. Kilpailun voittaja julkistetaan palkintogaalassa 26.5.2016.

Best performing team award: “For a functional team and a flourishing work culture. We would like to see goal-oriented teams taking responsibility not from their product, but for the business impact they are trying to make and end customers they are serving.”

Disruption award: “An award for a digital solution that can change the industry. [...] For revolutionary ways of making business and doing things differently.”

Lisätiedot:

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland. Puh. +358 40 8271142

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ. Puh. +46 8 588 90 000

Jenny Normark Sperens, viestintäjohtaja, HiQ. Puh. +46 734 431 007

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on yli 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi