HiQ JA DREGEN ROCK ON!

HiQ ja Ruotsin tunnetuin rock-artisti Dregen jatkavat jo vuosia kestänyttä yhteistyötään. Dregen lähtee soolouralleen HiQ digikumppaninaan.

“Dregen on hieno muusikko, yrittäjä ja henkilö, jolla on poikkeuksellinen lavakarisma. Hän on jo vuosia konsultoinut muun muassa HiQ:n Knowledge Bar –tapahtumia ja Rock school –projektia. Nyt on meidän vuoromme tuoda osaamisemme hänen hyödykseen,” sanoo HiQ:n viestintäjohtaja Peter Lindecrantz Häggström.

Dregenillä on edessään jännittävä vuosi, johon kuuluvat sekä kirjan julkaisu, uusi albumi että kansainvälinen kiertue. Hän on niin ikään mukana jakamassa energiaansa ja inspiroimassa useissa HiQ:n tapahtumissa. Tuoreena digikumppanina HiQ vastaa Dregenin digitaalisten alustojen kehityksestä.

”Digitaaliset ratkaisut ovat yhä liiketoimintakriittisemmässä roolissa alalla kuin alalla, musiikkiteollisuus ja julkaisutoiminta näiden etulinjassa. Odotamme innolla voidessamme auttaa Dregeniä löytämään uusia tapoja olla vuorovaikutuksessa faniensa kanssa”, sanoo HiQ:n konsernijohtaja Lars Stugemo.

“Muusikon työ on tänä päivänä paljon enemmän kuin vain kappaleiden kirjoittamista tai lavaesiintymisiä. Uudet teknologiat luovat uusia vaatimuksia, mutta myös synnyttävät kokonaan uusia mahdolisuuksia. HiQ:n erikoisosaamista on noiden mahdollisuuksien löytäminen. Meillä on samanlainen asenne ja tekemisen palo. Uskon, että saamme yhdessä aikaan mahtavia asioita,” sanoo Dregen.

Dregen on yksi Ruotsin suurimmista rock-artisteista. Hän oli mukana perustamassa Backyard Babies- ja Hellacopters –yhtyeitä ja miehellä on meriittilistallaan Grammy-palkintoja, hittejä, menestyslevyjä ja -kiertueita. Vuoden 2013 aikana Dregen julkaisee ensimmäisen sooloalbuminsa sekä omaelämänkerran. Dregen ja kulttibändi Hanoi Rocksin keulahahmo Michael Monroe ovat niin ikään soittaneet yhdessä vuodesta 2011 lähtien.

Lars Stugemo, Konsernijohtaja, HiQ, Puh. +46 8 588 90 000

Peter L. Häggström, Viestintäjohtaja, HiQ, Puh. +46 704 200 103

Per Kviman, Versity Music, Manager for Dregen, Puh. +46 8 122 070 90

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi