HiQ JA FINNAIR YHTEISTYÖHÖN

HiQ aloittaa merkittävän yhteistyöhankkeen Finnairin kanssa. Yhteistyön puitteissa HiQ auttaa lentoyhtiötä miehistöjen hallintajärjestelmän kehittämisessä, hallinnassa ja operoinnissa. Toimeksiannon myötä HiQ:sta tulee Finnairin strateginen kumppani. Uuden sopimuksen alustava kesto on 4,5 vuotta.

Finnair on yksi mailman pisimpään toimineista lentoyhtiöistä ja yritys on hiljattain valittu maailman turvallisimpien lentoyhtiöiden joukkoon.

“Finnair on erittäin kiinnostava yritys. HiQ on vakiinnuttanut asemansa ilmailualalla, mikä antaa meille mahdollisuuden kasvattaa markkinaosuutta. Olemme kiitollisia Finnairin osoittamasta luottamuksesta, josta tämä yli neljän vuoden mittainen sopimus on osoitus. Odotamme innolla uudistuksia ja parannuksia, joita yhdessä tulemme tekemään,” sanoo HiQ Göteborgin toimitusjohtaja Jerker Lindstén.

HiQ ottaa haltuun liiketoimintakriittiseen järjestelmään liittyvät työt ja vastaa jatkossa järjestelmän kehityksestä, tuesta ja hallinnasta.

“Valitsimme HiQ:n koska uskomme yrityksen olevan meille paras mahdollinen kumppani tällä alueella. Uuden yhteistyösopimuksen myötä pyrimme parantamaan entisestään toimintamme suunnittelua ja tehostamaan päätöksentekoa, joilloin voimme keskittyä yhä voimakkaammin asiakkaidemme palvelemiseen,” sanoo Finnairin tietohallintojohtaja Kari Saarikoski.

“Monien muiden toimialojen tavoin ilmailuala on muutoksessa, minkä myötä hyvästä IT-tukijärjestelmästä tulee yhä liiketoimintakriittisempi toiminto. Tehokas IT-järjestelmä antaa asiakkaalle tilaa keskittyä liiketoimintaan ja yhä parempien tulosten aikaansaamiseen”, sanoo HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ, puh. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, toimitusjohtaja, HiQ Göteborg, puh. +46 76 880 06 00