HiQ JA SYSTEMBOLAGET SOLMIVAT PUITESOPIMUKSEN

HiQ ja Systembolaget ovat solmineet projektinhallintaa ja muita IT-palveluja koskevan puitesopimuksen. Sopimus on kestoltaan vuoden mittainen ja se sisältää jatkomahdollisuuden. Systembolaget tarjoaa asiakkailleen erilaisia sähköisiä palveluja, joiden kehittämistä yritys jatkaa yhdessä HiQ:n kanssa.

“Systembolaget tarjoaa mahdollisuuden vastuulliseen alkoholinkulutukseen. Heidän haastava hankkeensa edellyttää innovaatiota. Myös asiakkaiden informaationtarve on korkea. Odotamme innolla pääsevämme hyödyntämään osaamistamme ja kokemustamme digitaalisesta asiakaskohtaamisesta syvälliseen IT-osaamiseen,” sanoo HiQ:n Magnus Gudéhn.

Uusi puitesopimus kattaa muun muassa projektinhallintaa ja testauspalveluita.

“HiQ:lla on laajaa kokemusta kaupan alalta ja projektinhallinnasta. Uskomme, että HiQ voi auttaa meitä kehittymään ja palvelemaan asiakkaitamme vieläkin paremmin,” kertoo Systembolagetin projekteista vastaava johtaja Martin Reje.

HiQ on työskennellyt suurten yritysten ja julkishallinnon toimijoiden kanssa liki 20 vuotta. Yhteistyö Systembolagetin kanssa vahvistaa entisestään HiQ:n asemaa kokeneena ja osaavana IT-kumppanina.

“Verkottuneessa yhteiskunnassa, missä mobiliteetti ja digitaalistuminen lisääntyvät kaiken aikaa, autamme jatkuvasti asiakkaitamme yksinkertaistamaan ja kehittämään toimintojaan. Tämä kehitys koskettaa erityisesti kaupan alaa ja odotamme innolla voivamme auttaa Systembolagetia yksinkertaistamaan sekä työntekijöidensä että asiakkaidensa arkea, ”sanoo HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Systembolaget on Ruotsin valtion omistama yritys, jolla on lakisääteinen yksinoikeus yli 3,5 % alkoholia sisältävien juomien vähittäiskauppaan. Ruotsin alkoholilainsäädännön mukaisesti Systembolaget on kansanterveydellisistä syistä valtuutettu rajoittamaan alkoholin haitallisia vaikutuksia.

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ, puh. +46 8 588 90 000

Magnus Gudéhn, toimitusjohtaja, HiQ Stockholm, puh. +46 704 200 082

Laura Manninen, vt. viestintäpäällikkö, HiQ, puh. +46 734 481 317

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi