HiQ JA VARMA YHTEISTYÖHÖN

HiQ ja työeläkeyhtiö Varma tekevät yhteistyötä Varman työkykyjohtamisen verkkopalvelujen kehittämisessä. HiQ valittiin kumppaniksi ketteryyden ja osaamisen johdosta. Yhteistyö kattaa IT-palveluja aina palvelumuotoilusta järjestelmäylläpitoon.

”Työkykyjohtaminen on tavoitteellista ja yrityksen strategiaa tukevaa toimintaa. Me Varmassa ymmärrämme ja ennakoimme asiakkaan tarpeet ja tarjoamme työkyvyn johtamiseen innovatiivisia työkaluja sekä ennakoivaa tietoa. Halusimme projektiimme toimittajan, jolla on osaaminen palvelumuotoilusta, käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta”, kertoo kehityspäällikkö Johanna Kemppinen Varmasta.

Viime vuosina HiQ on vahvistanut asemaansa finanssialan IT-kumppanina sekä Suomessa että Pohjoismaiden tasolla. Yhtiö on toteuttanut useita merkittäviä yritys- ja kuluttajapalveluita alalle. Näiden joukossa muun muassa Swish-mobiilimaksupalvelu sekä S-mobiili -palvelu. Uuden yhteistyön myötä HiQ laajentaa toimintaansa työeläkevakuutussektorille.

”Työkykyjohtamisen merkitys lisääntyy kaikilla aloilla ja oikein rakennetuilla sähköisillä palveluilla voidaan helpottaa työntekijöiden arkea merkittävästi. Tämä on meille toivottu kumppanuus ja olemme ylpeitä Varman osoittamasta luottamuksesta. Odotamme innolla voivamme tuoda monipuolisen osaamisemme ja kokemuksemme sekä Varman henkilöstön että asiakkaiden hyödyksi”, kertoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, puh. 040 827 1142

Johanna Kemppinen, kehityspäällikkö, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, puh. 010 2440

Laura Manninen, vt. viestintäpäällikkö, HiQ, puh. +46 734 481 317

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi