HiQ ja Veikkaus solmivat uuden sopimuksen

HiQ on julkisen hankintakilpailutuksen tuloksena solminut uuden puitesopimuksen Suomen valtion omistaman peliyhtiö Veikkauksen kanssa.
”Olemme ylpeitä jälleen tullessamme valituksi tiukan julkisen kilpailutuksen tuloksena Veikkauksen puitejärjestelyyn. Veikkauksen haasteet käyvät hyvin yksiin HiQ:n osaamisen kanssa teknologiassa, designissa ja viestinnässä”, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Raution.

Puitesopimus kattaa ohjelmistokehityksen ja -ylläpidon, palvelin- ja verkkoympäristöjen luomisen sekä tekniset konsultoinnit. HiQ toimittaa valtion omistamalle Veikkaukselle jo nyt pelien kehittämisen teknistä asiantuntemusta sekä peli-, yksikkö-, järjestelmä-, ja parannusmenetelmien kehittämistä ja koulutusta.

”HiQ on teknisen asiantuntemuksen, designin ja käyttäjälähtöisyyden yhdistämisen erikoisasiantuntija, mikä on juuri sitä, mitä Veikkaus hakeekin”, Rautio sanoo.

Veikkauksen vuosittainen liikevaihto on suunnilleen miljardi euroa, ja voitto kulkeutuu takaisin suomalaiseen yhteiskuntaan – kulttuuriin, urheiluun, tutkimukseen, nuorisotyöhön, sosiaaliseen hyvinvointijärjestelmään, terveyteen ja hevosalaan.

Puitesopimus jatkuu elokuun viimeiseen päivään vuonna 2020 ja sitä voidaan pidentää 1+1 vuodella.

HiQ:lla on pitkä kokemus pelimarkkinoiden palvelu- ja tuotekehittämisestä ja se on työskennellyt sekä nettikasinoiden että perinteisempien peli- ja vedonlyöntiyritysten kanssa. Nykyään HiQ on muun muassa ruotsalaisen peliyhtiö ATG:n (AB Trav och Galopp) kumppani.

Erik Ridman, viestintäjohtaja, HiQ. Puh. +46 (0)70 750 8060, sähköposti: erik.ridman@hiq.se

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland. Puh. +358 (0)40 827 1142, sähköposti: jukka.rautio@hiq.fi

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea teknologian, designin ja viestinnän avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla työskentelee yli 1600 asiantuntijaa kuudessa eri maassa. Yritys perustettiin 1995 ja sen osake on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yritysten listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi