HiQ KOULUTTAA UUDEN SUKUPOLVEN IoT-OSAAJIA

HiQ Finland kouluttaa ja rekrytoi tulevaisuuden IoT-asiantuntijoita vastaamaan markkinan kasvavaan osaamishaasteeseen. Tänään käynnistyvä koulutusohjelma luo perustan 15 uudelle urapolulle.

HiQ:n IoT Adventure –koulutusohjelma on suunnattu sekä hiljattain valmistuneille että hakuehdot täyttäville kokoneemmille IT-asiantuntijoille. Kuusi kuukautta kestävän ohjelman aikana osallistujat saavat teknistä koulutusta ja osallistuvat käytönnön projektityöhon HiQ:n asiantuntijoiden ohjauksessa. HiQ:n tavoitteena on rekrytoida kaikki ohjelman osallistujat vakituiseen työsuhteeseen koulutuksen päätyttyä.

- Asioiden internet luo valtavasti uusia liiketoimintamahdollisuuksia kaikilla toimialoilla. Todellisten tulosten aikaansaaminen edellyttää kuitenkin aivan uudenlaista osaamista, jota on vielä markkinassa rajatusti saatavilla. Halusimme ratkaista nyt alkavalla ohjelmalla osaamishaasteen itse: ohjelman myötä etsimme kaikkein motivoituneimmat tekijät ja varustamme heidät markkinoiden parhaalla osaamisella, kertoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

IoT Adventure -ohjelmaan valitaan yhteensä 15 koulutettavaa. Hakijoilta odotetaan jo olemassa olevaa teknistä taustaa sekä aitoa halua helpottaa ihmisten arkea. Ohjelma toteutetaan yhteistyössä Saranen Consultingin, Microsoftin, Onsight Helsingin ja Uudenmaan ELY-keskuksen ja työhallinnon kanssa. Ohjelmaan voivat hakea mm. henkilöt, jotka ovat työttömiä, työttömyysuhan alla tai koulutustaan vastaamattomassa työssä.

- Palvelemme asiakkaitamme aina ideoiden taustoittamisesta, teknisen toteutuksen kautta valmiiseen ratkaisuun ja hallintaan asti. IoT on tässä ketjussa yhä tärkeämpi komponentti. Kokoamalla tiimiimme parhaat kyvyt pystymme tarjoamaan yhä parempaa kumppanuutta asiakkaillemme, kuittaa HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Haku HiQ IoT Adventure –ohjelmaan käynnistyy tänään 20.5. ja itse koulutus starttaa 31.8.2015. Lisätietoja ja hakuohjeita löydät täältä: www.hiqiotadventure.fi.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, Puh. +358 40 827 1142

Peter Lindecrantz, viestintäjohtaja, HiQ, Puh. +46 704 200 103

Lars Stugemo, konsernijohtaja,  HiQ. Puh. +46 8 588 90 000

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm MidCap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi