HiQ:LLE MERKITTÄVÄ TOIMEKSIANTO SAS:LTA

HiQ aloittaa jännittävän yhteistyön SAS:n kanssa. SAS:n strategisena kumppanina HiQ kehittää, tukee, hallitsee ja operoi lentoyhtiön liiketoimintakriittisiä järjestelmiä. Uuden sopimuksen kesto on 4,5 vuotta ja se sisältää jatkomahdollisuuden.

SAS palvelee vuosittain 28 miljoonaa lentomatkustajaa ja operoi 1 100 lentoa joka päivä. Oikean miehistön työpanos oikeassa paikassa on yhtiölle kriittinen menestystekijä. HiQ:lla on laaja kokemus liiketoimintakriittisistä järjestelmistä eri toimialoilla.

“Olemme jo tietyiltä osin vakiinnuttaneet asemamme ilmailualalla. Tämän sopimuksen puitteissa autamme virtaviivaistamaan SAS:n liiketoimintoja ja otamme samalla suuren askelen eteenpäin tällä mielenkiintoisella toimialalla. Tulemme hyödyntämään kokemustamme useilta eri aloilta SAS:n liiketoimintakriittisten sovellusten hallinnassa,” sanoo HiQ Göteborgin toimitusjohtaja Jerker Lindstén.

Yhteistyön ensimmäisessä vaiheessa HiQ ottaa haltuun osan henkilöstöä Tanskassa sekä valitut järjestelmät. Jatkossa järjestelmien kehitys, tuki ja hallinta tulee olemaan HiQ:n vastuulla.

“SAS tekee jatkuvasti työtä toimintansa tehostamiseksi. HiQ:n avulla pyrimme kehittämään toimintojemme suunnittelua, vähentämään kustannuksia ja tuomaan lisäarvoa asiakkaillemme,” sanoo SAS:n tietohallintojohtaja Hans-Petter Aanby.

“Olemme innovatiivinen, korkean laadun kumppani kaikille yrityksille, jotka haluavat olla teknologian ja viestinnän etulinjassa. Olemme erittäin ylpeitä SAS:n osoittamasta luottamuksesta ja odotamme innolla kaikkia niitä hienoja asioita, joita tulemme saamaan yhdessä aikaan”, kuittaa HiQ:n konsernijohtaja Lars Stugemo.

Lisätietoa:

Lars Stugemo, Konsernijohtaja, HiQ, Puh. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, Toimitusjohtaja, HiQ Göteborg, Puh. +46 76 880 06 00

Peter L. Häggström, Viestintäjohtaja, HiQ, Puh. +46 704 200 103

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi