HiQ:LLE MERKITTÄVÄ TOIMEKSIANTO SUOMEN TULLILTA

HiQ on valittu jatkokehittämään ja ylläpitämään Suomen tullin kriittisiä järjestelmiä. Toimeksiannon avulla varmistetaan Tullin kautta kulkevien tavaravirtojen sujuva liikkuminen maalla, merellä ja ilmassa.

Sopimus on voimassa toistaiseksi ja toimeksiannon arvo ensimmäiselle neljälle vuodelle on noin 4,2 miljoonaa euroa. Hankinnassa kyse on Tullin operatiivisen toiminnan kannalta kriittisten järjestelmien toimintavarmuudesta.

”Olemme valtavan ylpeitä tästä kumppanuudesta ja siitä, että saamme olla mukana tekemässä Suomen viennin ja tuonnin kannalta merkittävää työtä. HiQ:n tehtävänä on ottaa vastuu asiakkaan haasteista ja varmistaa sujuva arki. Odotamme innolla, että saamme tuoda monipuolisen osaamisemme Tullin koko organisaation hyödyksi,” sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Liiketoimintakriittisten järjestelmäkokonaisuuksien ylläpito on keskeinen osa HiQ:n osaamista. HiQ on muun muassa auttanut Veikkausta varmistamaan pelijärjestelmien toimintaa liki 20 vuotta. Yritys on niin ikään SAS:n strateginen kumppani ja huolehtii tässä roolissa lentoyhtiön miehistöjen hallintaan liittyvien järjestelmien kehityksestä, ylläpidosta ja operoinnista. Tullin kanssa HiQ on tehnyt yhteistyötä vuodesta 2007 lähtien.

”Tämän päivän verkottuneessa yhteiskunnassa autamme jatkuvasti asiakkaitamme tehostamaan toimintojaan IT:n avulla. Olemme innovatiivinen ja kokenut kumppani alojensa johtaville toimijoille ja olemme ylpeitä Tullin luottamuksesta,” sanoo HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Lars Stugemo, konsernijohtaja HiQ, puh. +46 8 588 90 000

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland Oy, puh. 040 827 1142

Laura Manninen, vt. viestintäpäällikkö, HiQ, puh. +46 734 481 317

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi