HiQ loi Norjan Shell-huoltoasemille Snarveien-hittisovelluksen

HiQ on tehnyt St1:n omistamalle Shell-huoltoasemaketjulle Snarveien-sovelluksen. Nimi on norjaa ja tarkoittaa ”oikotietä”. Sovelluksella Shellin asiakkaat voivat helposti hankkia kahvinsa huoltoasemilta kiinteällä vuosihinnalla.
– Tämä on hieno projekti, jossa autamme pohjoismaista yritystä digitalisoimaan aikaisemmin manuaalisesti hoidetun prosessin ja tuomme lisäarvoa kaikille Norjan kahvinjuojille, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Norjassa huoltoasemien kahvitarjoukset ovat yleinen käytäntö ja tärkeä tuote Shellin asiakkaille. Hankkimalla vuosisopimuksen ostaja saa juoda koko vuoden niin paljon kahvia kuin vain haluaa. Tilaukset käsiteltiin aiemmin täysin manuaalisesti ja niitä oli mahdollista ostaa vain kalenterivuodelle. Nyt Shell on yhdessä HiQ:n kanssa digitalisoinut prosessin mobiilisovelluksella, jolla kahvisopimuksen voi ostaa. Aktivoinnin jälkeen sopimus on voimassa 365 päivän ajan.

– HiQ:n ansiosta meillä on nyt koko Norjan joustavin kahvisopimusratkaisu. Sovellus ei ainoastaan ole helpottanut asiakkaidemme elämää, vaan sen myötä olemme kehittäneet aivan uuden tavan tehdä kauppaa, sanoo St1:n vähittäismyynnin kanta-asiakkuuksista ja digitaalisesta markkinoinnista vastaava johtaja Nina Røsland.

Kahvitilausten manuaalinen järjestelmä on edelleen olemassa, mutta siirtyminen yksinkertaiseen digitaaliseen ratkaisuun on ylittänyt odotukset. Kahvin tilaus on sovelluksen ensimmäinen ominaisuus, mutta sovellusta on tarkoitus laajentaa tulevaisuudessa lisäämällä siihen muitakin palveluita.

– Olemme jo nähneet huomattavaa myynnin kasvua ja saaneet paljon myönteistä palautetta käynnissä olevien 365 päivän tilausten yksinkertaisuudesta ja joustavuudesta. Lisäksi sovelluksen herättämä kiinnostus on lisännyt liikennettä asemilla, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Yli 80 000 asiakasta on jo ladannut Snarveien-sovelluksen. HiQ on vastannut koko projektiketjusta alkaen konseptista ja käyttäjäkokemuksen suunnittelusta aina sovelluksen suunnitteluun, kehitykseen sekä toteutukseen St1:n olemassa olevissa järjestelmissä.

Lisätietoja antavat:
Erik Ridman, viestintäjohtaja, HiQ. Puh. +46 (0)70 750 8060, sähköposti: erik.ridman@hiq.se
Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland. Puh. +358 (0)40 827 1142, sähköposti: jukka.rautio@hiq.fi

HiQ luo parempaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten elämää teknologialla, designilla ja viestinnällä. Olemme oikea kumppani kaikille, jotka haluavat erottua tuloksillaan digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla työskentelee yli 1 600 asiantuntijaa ja toimimme neljässä maassa. Yhtiö perustettiin 1995 ja on noteerattu Nasdaq Stockholm Mid Capissa. Lisätietoja ja inspiraatiota osoitteessa www.hiq.fi