HiQ:N INTRANET-RATKAISU TEHOSTAA OULUN KAUPUNGIN TYÖPROSESSEJA

HiQ toteuttaa uuden intranet-ratkaisun sekä sähköiset työtilat Oulun kaupungille. Hankkeen tavoitteena on yksinkertaistaa Oulun kaupungin henkilöstön työprosesseja, työntekijöiden pääsyä päivittäin tarvitsemiinsa tietoihin, työkaluihin, järjestelmiin, palveluihin sekä ohjeisiin, ja siten tehostaa koko organisaation toimintaa.

“Työmme digitaalistuu voimakkaasti, mikä luo uusia vaatimuksia työympäristölle. Intranet on koko henkilöstömme peruspalvelu, joka ohjaa hyödyntämään oikeita työkaluja oikeaan käyttötarkoitukseen ja vahvistaa vuorovaikutusta organisaation eri ryhmien välillä. Halusimme tueksemme kumppanin, jonka osaaminen vastaa tarpeisiimme myös pitkällä aikavälillä ja vaatimusten muuttuessa”, kertoo tietohallintopäällikkö Juhani Heikka Oulun kaupungilta.

Viime vuosina HiQ on auttanut lukuisia julkisen sektorin toimijoita erityisesti työn tehostamiseen ja viestintään liittyvien haasteiden ratkaisemisessa sekä organisaation sisäisten ja kansalaisille suunnattujen palvelujen sähköistämisessä.

“Valtaosassa projekteistamme on kyse ihmisten arjen helpottamisesta. Olemme panostaneet voimakkaasti uudenlaisten työskentelytapojen mahdollistamiseen ja laajentaneet muun muassa SharePoint-osaamistamme. Odotamme innolla pääsevämme hyödyntämään kokemustamme ja rakentamaan Oulun kaupungille parasta mahdollista ratkaisua”, sanoo Jukka Rautio, HiQ Finlandin toimitusjohtaja.

Oulun kaupunki on pohjoisen Suomen pääkaupunki. Vuoden 2013 alusta Oulun ja sen ympäryskuntien muodostama uusi Oulu on väkiluvultaan Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja Skandinaavian pohjoisten alueiden suurin keskus. Oulu tunnetaan merkittävänä kasvukeskuksena erityisesti IT- ja hyvinvointiteknologian aloilla. Alueella on myös monipuolinen ja rikas kulttuuritarjonta.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, Puh. +358 40 827 1142

Peter L. Häggström, Viestintäjohtaja HiQ, Puh. +46 704 200 103

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi