HiQ SAMLINKIN MOBIILIKUMPPANIKSI

HiQ ja finanssialan IT-ratkaisuihin ja -palveluihin erikoistunut Samlink Oy ovat solmineet puitesopimuksen, jonka avulla Samlink vahvistaa kehitystyötä erityisesti mobiilisovellusten alueella. Yhteistyön myötä Samlink pystyy tarjoamaan entistä parempaa palvelua asiakkailleen.

HiQ tuo yhteistyöhön vahvaa natiivimobiilisovelluksien kehityskokemusta ja -osaamista. Kumppanoitumisen myötä Samlinkin asiakkaat saavat nopeammin tarvitsemansa mobiilisovellukset loppuasiakkaita palvelemaan.

”Toimimme ekosysteemissä ja palvelukokonaisuutemme asiakkaillemme rakentuu yhteistyössä kasvavan kumppaniverkostomme kanssa. Valitsimme HiQ:n monestakin syystä. HiQ:n osaaminen ja toimintatapa sopivat tarpeisiimme. HiQ on luotettava ja vakuuttava yritys, jolla on hyvät referenssit natiivimobiilisovelluksista sekä pankkitoimialan kokemus, joten he ymmärtävät alan vaatimukset”, kertoo toimitusjohtaja Pentti Unkuri Samlinkilta.

HiQ:lla on vahva asema finanssialan digikumppanina sekä Suomessa että Pohjoismaiden tasolla. Esimerkkejä HiQ:n toteuttamista uuden sukupolven mobiilipalveluista ovat mm. S-mobiili ja Swish-mobiilimaksupalvelu.

”Työskentelemme tänä päivänä useimpien pohjoismaisten pankkien kanssa ja mobiilin kasvava merkitys alan palvelukanavana on selvästi nähtävillä. Finanssialan mobiilipalveluiden on täytettävä tiukat tekniset- ja turvallisuusvaatimukset ja tarjottava samalla huippuluokan käyttökokemus loppuasiakkaalle. Juuri näiden alueiden yhdistämisessä on vahvuutemme. Olemme ylpeitä Samlinkin luottamuksesta ja odotamme innolla pääsevämme auttamaan yritystä heidän asiakkaidensa arjen helpottamisessa”, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Samlink on kokenut finanssialan ratkaisujen kehittäjä ja palveluntuottaja. Meillä on vahvat juuret ja vankka osaaminen monikanavaisten finanssipalveluiden kehittämisestä. Tarjoamme kattavat ja kustannustehokkaat palvelut pankkijärjestelmistä aina tiedolla johtamiseen asti. Työyhteisöömme kuuluu noin 480 ammattilaista. Vuonna 2015 Samlinkin liikevaihto oli yli 99 miljoonaa euroa. Asiakkaitamme ovat mm. Säästöpankkiryhmä, Oma Säästöpankki, POP Pankkiryhmä, Handelsbanken, Aktia ja Suomen Hypoteekkiyhdistys. www.samlink.fi

Jukka Rautio, Toimitusjohtaja, HiQ Finland, Puh. 040 827 1142

Pentti Unkuri, Toimitusjohtaja, Oy Samlink AB, Puh. 040 557 7050

Jenny Sperens, Viestintäjohtaja, HiQ, Puh. +46 734 431 007