HiQ SOLMII UUDEN HANSEL-PUITESOPIMUKSEN

HiQ on valittu Valtion yhteishankintayksikkö Hanselin puitejärjestelyyn. Uusi puitesopimus kattaa projektinhallinta- ja integraatiopalvelut sekä määrittely- ja arkkitehtuuripalvelut.

Sopimus on kestoltaan nelivuotinen ja se sisältää kahden vuoden jatkomahdollisuuden. Sopimuksen puitteissa useat valtionhallinnon tahot voivat käyttää HiQ:ta IT-palvelutoimittajana valituilla osa-alueilla.

”Olemme todella ylpeitä saadessamme olla jälleen mukana tässä puitejärjestelyssä. Yhteiskunnan toimintojen digitalisoituminen vaikuttaa kaikkiin organisaatioihin ja luo valtavasti mahdollisuuksia – ei vähiten julkisella sektorilla. Odotamme innolla voivamme olla tukemassa tätä kehitystä osaamisemme ja kokemuksemme kautta,” sanoo HiQ:n Jukka Rautio.

Kaikkien puitejärjestelyn kohteena olevien palveluiden kokonaisvolyymi aikaisempaa sopimusta hyödyntäen oli noin 40 miljoonaa euroa. Puitesopimusta voivat hyödyntää Hanselin asiakkaat, joihin kuuluvat muun muassa valtion virastot ja laitokset, yliopistot sekä eduskunta.

HiQ tunnetaan vaativista IT-hankkeista ja yritys työskentelee useiden julkishallinnon toimijoiden  kanssa. Näiden joukossa mm. Tulli, Oulun kaupunki sekä Ruotsin Kammarkollegiet-keskusvirasto.

”Viranomaistyön ja viestinnän tehostaminen on jännittävä ja tärkeä toimeksianto. Puitesopimustemme kautta meillä on mahdollisuus tehdä kovasti töitä sen eteen, että kaikkien Suomessa asuvien ihmisten arki helpottuu, ” summaa HiQ:n Lars Stugemo.

Lisätietoa Hanselin toiminnasta löytyy osoitteesta www.hansel.fi.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, Puh. +358 40 827 1142

Peter Lindecrantz, viestintäjohtaja, HiQ, Puh. +46 734 481 31

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ, Puh. +46 8 588 90 000

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm MidCap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi