HiQ TEHOSTAA ABB Oy:n SOVELLUSHALLINTAA

HiQ ja Suomen ABB ovat solmineet uuden raamisopimuksen, jonka puitteissa HiQ ottaa kokonaisvastuun ABB:n SharePoint-sovellusten ylläpidosta, tuesta sekä pienkehityksestä. Sopimuksen tavoitteena on yksinkertaistaa ja tehostaa ABB:n toimintoja.

Viime vuosina Suomen ABB on kumppaneineen kehittänyt lukuisia liiketoimintasovelluksia SharePoint-alustalle. HiQ:n toimittamien palvelujen avulla varmistetaan sekä ABB:n nykyisten että uusien sovellusten jatkuvuus ja ylläpidettävyys.

- Aikaisemmin sovellusten ylläpitomallit ja palvelut vaihtelivat suuresti eri sovellusten ja kumppaneiden välillä. Keskittämällä palvelut yhden kumppanin vastuulle yksinkertaistamme ja yhdenmukaistamme sovellusympäristömme hallintaa ja siten toimintojamme merkittävästi. HiQ:lla on sekä tarpeisiimme soveltuva erikoisosaaminen, että edellyttämämme palveluasenne,” kertoo Sourcing Manager Jari Tuukkanen ABB:ltä.

HiQ:lla on vahva asema teollisuuden palvelutoimittajana. Ylläpito- ja raamisopimus ovat jatkoa ABB:n ja HiQ:n vuonna 2008 alkaneelle yhteistyölle.

”Olemme jo vuosien ajan kehittäneet systemaattisesti SharePoint–osaamistamme ja tänä päivänä tiimimme on Pohjoismaiden kärkitasoa. Olemme tavattoman otettuja ABB:n osoittamasta luottamuksesta ja odotamme innolla voivamme auttaa osaltamme ABB:n liiketoimintojen tehostamista”, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

HiQ on mukana myös Microsoftin maailmanlaajuisessa Business-Critical SharePoint (BCSP)-kumppaniohjelmassa. Ohjelma keskittyy syventämään ja laajentamaan edistyksellisten Microsoft SharePoint-ratkaisujen tarjontaa ja hyödyntämistä globaalisti.

ABB on johtava sähkövoima- ja automaatioteknologiayhtymä, jonka tuotteet, järjestelmät ja palvelut parantavat teollisuus- ja energiayhtiöasiakkaiden kilpailukykyä ympäristömyönteisesti. ABB:n palveluksessa on noin 145 000 henkilöä noin 100 maassa, joista Suomessa noin 7000.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja HiQ Finland, puh. +358 40 827 1142

Peter L. Häggström, HiQ:n tiedotuspäällikkö, puh. +46 704 200 103

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi