HiQ TEHOSTAA ATEAN LIIKETOIMINTAPROSESSEJA

HiQ auttaa pohjoismaista IT-infrastruktuuritoimittaja Ateaa automatisoimaan liiketoimintaprosessejaan ja tehostamaan toimintaansa. Yhteistyö on osa Atean ja HiQ:n puitejärjestelyä.

HiQ toteuttaa Atealle liiketoimintalähtöisen arkkitehtuurimallin sekä FRENDS-integraatiotuotteisiin perustuvan integraatioratkaisun.

”Prosessien automatisointi ja tiedon yhtenäistäminen ovat tänä päivänä kilpailukyvyn edellytys. HiQ:lla oli tarjota liiketoimintaamme tukeva ratkaisumalli, joustavat työkalut sekä integraation syväosaamista. Kun nämä peruspalikat ovat koossa, jää meille aikaa keskittyä ydinliiketoimintoihimme”,  kertoo tietohallintopäällikkö Tommi Tietäväinen Suomen Atealta.

Ulkoistus -, tehostus- ja verkottumispaineet ovat lisänneet organisaatioiden sisäisen ja välisen tietoliikenteen – ja siten integraatiotarpeen - määrää eksponentionaalisesti. HiQ on johtava asiantuntija palvelukeskeiseen arkkitehtuuriin (Service Oriented Architecture, SOA) perustuvissa integraatioratkaisuissa. HiQ:n palveluilla  tehostetaan useiden kansainvälisten brändien toimintoja.

”Järkevästi toteutettu integraatio toimii siltana liiketoiminnan ja IT:n välillä.  Syvällisen integraatio-osaamisemme avulla voimme auttaa asiakkaitamme yksinkertaistamaan ja tehostamaan liiketoimintaprosessejaan ja siten parantamaan kilpailukykyään,” sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6500 työntekijää 82 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Atean asiantuntijat neuvovat asiakkaita it-ympäristönsä kehittämisessä ja yritys tekee yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa.  Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, Puh. 09 435 5860

Peter L. Häggström, Tiedotuspäällikkö, HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi