HiQ TEHOSTAA STENA MATCH CUP SWEDEN –KILPAILUN SÄHKÖISTÄ VIESTINTÄÄ

HiQ vie Stena Match Cup Sweden –purjehdustapahtuman viestinnän uudelle tasolle. Kisan digikumppanina HiQ:n tehtävänä on yksinkertaistaa ja tehostaa tapahtuman sähköistä viestintää ja parantaa siten vierailijoiden kisakokemusta sekä tapahtuman aikana että sitä ennen ja sen jälkeen. Tapahtumalla on yli 100 000 vuosittaista kävijää.

”Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä HiQ:n kanssa. HiQ on kumppani, joka auttaa meitä kehittämään ja ohjaamaan tapahtumaa vastaamaan tämän päivän verkottuneen yhteiskunnan tarpeisiin. Muun muassa digitaalisen alustan kautta voimme vuorovaikuttaa sekä jakaa informaatiota. HiQ:lla on oikea osaaminen ja aikaisempaa kokemusta vastaavista suurista tapahtumista,” sanoo toimitusjohtaja Jan Torstenson Brandspot -toimistosta, joka yhdessä Göteborgs Kungliga Segelsällskap -purjehdusseuran kanssa vastaa tilaisuuden järjestelyistä.

Stena Match Cup Sweden on osa purjehduksen miesten match race -luokan maailmancupia ja yksi Ruotsin suurimmista urheilutapahtumista. Viime vuonna tapahtuma houkutteli 118 000 vierailijaa Marstrandsön maisemiin.

”Mobiilit ja sähköiset ratkaisut ovat nykypäivänä avainasemassa tapahtumatuotannossa, myös urheilun tai viihteen osalta. Tapahtumakokemuksen kehittäminen sekä vierailijoiden että yritysten näkökulmasta tulee olemaan jännittävä haaste,” sanoo HiQ Göteborgin Jerker Lindstén.

HiQ:lla on pitkä kokemus sähköisten ja mobiilien viestintäratkaisujen kehittämisestä. HiQ on muun muassa toteuttanut vuoden 2013 Göteborgin halli-EM-kisojen digipalvelut, joiden avulla parannettiin kisojen viestintää. Vuosina 2002-2008 HiQ oli niin ikään mukana menestyksekkäässä HiQ Sailing Team –purjehdusprojektissa.

”Digitaalistuminen ja mobiliteetin lisääntyminen ovat ratkaisevia tekijöitä kaikilla toimialoilla ja tasoilla, eikä vähiten viestinnässä ja markkinoinnissa. Ne tarjoavat sekä meille että asiakkaillemme fantastisia mahdollisuuksia,” sanoo HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Lars Stugemo, konsernijohtaja HiQ, puh. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, toimitusjohtaja HiQ Göteborg, puh. +46 76 880 06 00

Laura Manninen, vt. viestintäpäällikkö HiQ, puh. +46 734 481 317

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi