HiQ toteutti Wärtsilän maailmanlaajuisen intranetin

HiQ kehitti Wärtsilälle tiiviissä yhteistyössä uuden maailmanlaajuisen intranetin konseptin sekä hoiti teknisen toteutuksen. 18 000 työntekijää 70 maassa hyötyvät näistä parannuksista.
”Olen iloinen siitä, että pystyimme jälleen toimittamaan ratkaisun, joka helpottaa ihmisten elämää”, toteaa HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava edistyksellisen teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Uusi sosiaalinen ja mobiili intranet tarjoaa käyttäjien yksilöllisiin tarpeisiin kohdennettua tietoa, intuitiivisen hakutoiminnon ja hyvin suunnitellun skaalautuvan tietoarkkitehtuurin.

HiQ toteutti uuden konseptin sekä teknisen toteutuksen, että migraation SharePoint 2010 ympäristöstä Office 365:seen. Uusi intranet on tärkeä askel prosessissa Wärtsilän 18 000 työntekijän päivittäisen työn yksinkertaistamisessa maailmanlaajuisesti.

Uuden intranetkonseptin ja -ratkaisun perustana on hyvin suunniteltu tietoarkkitehtuuri. Microsoftin parhaita käytäntöjä ja oletustoimintoja otettiin käyttöön mahdollisimman paljon. Näin ratkaisusta saatiin skaalautuva ja kestävä. Tämä helpottaa jatkossa myös ylläpitoa ja mahdollistaa joustavan jatkokehityksen.

"Yhteistyö HiQ:n kanssa toimi hyvin – työskentelimme yhtenä tiiminä. Erityisen tyytyväinen olen siihen, että tämä maailmanlaajuinen hanke toteutui aikataulussa. HiQ:n laaja kokemus yhteistyöstä ja tekniikasta auttoi projektin onnistumisessa, aina konseptivaiheesta käyttöönottoon”, sanoo Amos Ahola, Wärtsilän Senior Manager, Communication and Branding.

”Wärtsilälle tärkeitä ominaisuuksia intranetissä ovat hyvä toimivuus, helppo ylläpito, skaalautuvuus ja yksittäisten käyttäjien tarpeiden tukeminen. Olen tyytyväinen, että olemme jälleen toimittaneet ratkaisun, joka yksinkertaistaa ihmisten päivittäistä elämää,” sanoo Jukka Rautio HiQ Finlandin toimitusjohtaja.

Erik Ridman, viestintäjohtaja, HiQ, puh. +46 70 750 8060, sähköposti erik.ridman@hiq.se
Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, puh. +358 40 827 1142, sähköposti jukka.rautio@hiq.fi

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla työskentelee 1600 asiantuntijaa neljässä eri maassa. Yritys perustettiin 1995 ja sen osake on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yritysten listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi