HiQ UUSII YHTEISTYÖNSÄ VOLVO CARSIN KANSSA

HiQ:n menestyksekäs yhteistyö Volvo Carsin kanssa saa jatkoa. HiQ on auttanut autonvalmistajaa kehittämään web-pohjaisen tukiportaalin suositulle Volvo On Call–palvelulle.

Volvo On Call on palvelu joka auttaa kuljettajaa kontrolloimaan Volvonsa tärkeitä toiminnallisuuksia, kuten polttoaineen määrää, lämmitystä tai lukitusjärjestelmää. HiQ ja Volvo Cars ovat yhteistyössä kehittäneet helppokäyttöisen tukiportaalin, jonka kautta käyttäjät saavat vaivattomasti apua palveluun liittyvissä kysymyksissä.

”Volvo Cars halusi modernin ja helposti saavutettavan ratkaisun auttamaan online-asiakkaita Volvon palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Esiselvityksen ja tarvekartoituksen pohjalta suunnittelimme ja kehitimme pilvipohjaisen tukisivuston. Kyseessä oli jälleen uusi mielenkiintoinen hanke autoteollisuuden innovaatioiden parissa,” sanoo HiQ Göteborgin toimitusjohtaja Jerker Lindstén.

”Volvo On Call on herättänyt suurta kiinnostusta. Joka toinen Volvo Ruotsissa on varustettu palvelulla. HiQ:n ja Volvo Carsin toteuttama ratkaisu on entistä parempi työkalu, jonka avulla voimme vastata asiakkaidemme kysymyksiin,” kertoo Cari Johansson, Connectivity Manager, Volvo Cars.

HiQ:lla on vahva tarjooma autoteollisuuden eri osa-alueilla, kuten aktiivinen turvallisuus (Active Safety) ja Infotainment–järjestelmät. Joulukuussa HiQ niin ikään voitti arvostetun Volvo Quality Through Excellence–palkinnon.

”Parannamme kaiken aikaa asemaamme ja olemme taitavia siirtämään osaamistamme toimialojen välillä luodaksemme parhaita mahdollisia ratkaisuja esimerkiksi autoteollisuudelle. Verkkoteknologia, mobiiliteknologia ja ”connectivity” ovat meidän kotikenttää, ja Volvo On Call:in tukiportaali on uusi esimerkki siitä, miten yksinkertaistamme ihmisten elämää,” jatkaa Lars Stugemo, HiQ-konsernin johtaja.

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, toimitusjohtaja,  HiQ Göteborg, tel. +46 768 880 06 00

Peter L. Häggström, viestintäjohtaja, HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi