HiQ VIANORIN INTEGRAATIOKUMPPANIKSI

HiQ:n ratkaisun avulla Vianor-konserni rakentaa yhä kilpailukykyisenpää liiketoimintaympäristöä ja tukevan pohjan tuleville kehityshankkeille.

”Kyseessä on mittava IT-projekti, jossa haasteena oli usean eri järjestelmän sovittaminen yhteen saumattomasti ja tehokkaasti.  Halusimme integraatioon kumppanin, jolla erinomainen toimituskyky ja kokemus monitoimittajaprojekteista. HiQ vakuutti meidät osaamisellaan ja työkaluillaan”, kertoo Vianorin tietohallintopäällikkö Ari Etholén.

HiQ toimittaa Vianorille konserninlaajuisen arkkitehtuuriratkaisun konsulttipalveluineen. FRENDS-tuottavuustyökalujen avulla mahdollistetaan ratkaisun nopea käyttöönotto ja tehokas operointi.

”Oikein toteutetulla integraatiolla tehostetaan merkittävästi organisaation toimintaa, yksinkertaistetaan monimutkaisia liiketoimintaprosesseja ja luodaan kustannussäästöjä. Olemme erittäin ylpeitä Vianorin luottamuksesta ja odotamme innolla, että saamme tarjota heille parasta mahdollista osaamista nyt ja tulevaisuudessa,” sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

”Me HiQ:lla haluamme ratkaista monitahoisia haasteita. Juuri tästä on kyse myös Vianorin hankkeessa. Toimintojen yksinkertaistaminen tuo hyötyjä sekä asiakkaamme työntekijöille, liiketoiminnalle että heidän loppuasiakkailleen,” sanoo HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Vianor on Nokian Renkaiden jälleenmyyntiketju, joka myy henkilö- ja pakettiautonrenkaita, kuorma-autonrenkaita ja raskaita renkaita sekä erilaisia autoiluun liittyviä tuotteita ja palveluja. Palveluvalikoimaan kuuluvat renkaiden vaihdot ja asennukset sekä myyntipistekohtaisia huoltopalveluita.Vianoriin kuului vuoden 2013 lopussa yhteensä 1206 myyntipistettä 27:ssa eri maassa. Se on suurin ja kattavin rengasketju Pohjoismaissa, Venäjällä ja IVY-maissa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 312,5 miljoonaa euroa.

Lars Stugemo, Konsernijohtaja, HiQ. Puh. +46 8 588 90 000

Jukka Rautio, Toimitusjohtaja, HiQ Finland. Puh. +358 40 827 1142