HiQ YKSINKERTAISTAA DESTIAN LIIKETOIMINTA-PROSESSEJA

HiQ auttaa infra- ja rakennusalan palveluyritys Destiaa yksinkertaistamaan liiketoimintaprosessien hallintaa. Yhteystyön myötä HiQ ottaa vastuun Destian integraatioiden hallinnasta keskitettynä kokonaisuutena.

”Liiketoimintamme on laajamittaista infra-alan rakentamista ja kunnossapitoa ja palvelumme koskettavat lähes kaikkia suomalaisia. Siksi työtämme tukevien järjestelmien on toimittava saumattomasti yhteen. Halusimme integraatiokumppanin, joka pystyy ottamaan haltuun laajoja kokonaisuuksia ja palvelemaan monipuolisesti. Näimme HiQ:n toimitusvarmana toimijana, jolla on tarpeisiimme sopiva osaaminen. Helpon kumppanimallin ansiosta voimme keskittyä ydintoimintaamme”, kertoo tietohallintojohtaja Jaana Saarela Destialta.

HiQ:n integraatiopäällikkö huolehtii Destian puolesta siitä, että integraatioita valvotaan ja hallitaan kokonaisuutena. Keskitetty hallinta tehostaa ja yksinkertaistaa kehitystyötä ja mahdollistaa ratkaisut, jotka palvelevat liiketoimintaa parhaalla mahdollisella tavalla. Integraatiokumppanina HiQ myös suunnittelee ja toteuttaa integraatiot aina ylläpitovaiheeseen saakka.

”Prosessien digitaalistuessa oikein toteutetun integraation, mutta myös kumppanin sopeutumiskyvyn merkitys korostuu. Me HiQ:lla pyrimme kaikessa toiminnassamme yksinkertaisuuteen, mikä näkyy myös yhteistyömallissamme. Olemme ylpeitä saadessamme olla mukana tehostamassa Destian liiketoimintaa ja heidän toteuttamiensa hankkeiden kautta helpottamassa suomalaisten arkea”, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

”Digitaalistumisen ansiosta kaikista organisaatioista tulee tavalla tai toisella IT-yrityksiä, toimialasta riippumatta. Tästä on kyse myös Destian hankkeessa. Tuottamalla älykkäitä, liiketoimintaa palvelelevia teknologiaratkaisuja Destia voi rakentaa parasta mahdollista infrastruktuuria Suomeen,” summaa HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys, joka rakentaa, ylläpitää ja suunnittelee liikenneväylien sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Destian asiakkaita ovat teollisuus- ja liikeyritykset, kunnat ja kaupungit sekä valtionhallinnon organisaatiot. Destia työllistää n. 1 500 ammattilaista.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, Puh. +358 40 827 1142

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ, Puh. +46 8 588 90 000

Laura Manninen, tiedottaja, HiQ, Puh. +46 734 481 317

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm MidCap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi