HiQ YKSINKERTAISTAA TURUN YLIOPISTON SÄHKÖISTÄ ASIOINTIA

HiQ kehittää ja ylläpitää Turun yliopiston SharePoint-ympäristöä. Uudistetut sähköiset asiointikanavat ovat liki 30 000 opiskelijan ja tutkijan päivittäisiä työvälineitä.

Uudistettu palvelukokonaisuus kattaa Turun yliopiston intranet- ja extranetratkaisun sekä julkisen verkkosivuston. Palvelut toimivat alustana yliopiston ja sen eri sidosryhmien väliselle viestinnälle. Sähköisten työtilojen avulla työstetään ja hallitaan tutkimushankkeisiin liittyvää tietoa.

”Korkeatasoiselta tutkimus- ja koulutusorganisaatiolta edellytetään laadukkaita työvälineitä. Sähköiset palvelut ovat merkittävässä roolissa koko yliopiston toiminnan kannalta.  Uudistuksen tavoitteena oli varmistaa, että työvälineistämme saadaan irti paras mahdollinen hyöty – tehokkaasti ja turvallisesti. Halusimme uudistushankkeeseen osaavan kumppanin, joka pystyy ottamaan haltuun laajoja, haastavia kokonaisuuksia ja jonka palvelu skaalautuu tarpeidemme mukaan”, kertoo IT-johtaja Yrjö Saarikko Turun yliopistosta.

Projektissa HiQ:n tiimi muun muassa optimoi tietotyöratkaisun toiminnallisuuksia ja käytettävyyttä. Tietoturvalla ja käyttäjien tunnistamisella on hankkeessa erityinen rooli.

”Tietotyön tapojen ja välineiden kehittäminen on HiQ:n erikoisosaamista. Turun yliopistolla on erittäin dynaaminen ja tulosorientoitunut ote tietotyöhön, joten yhteinen sävel löytyi helposti. Olemme ylpeitä saadessamme olla tehostamassa asiakkaamme toimintaa ja tukemassa samalla suomalaista ja kansainvälistä tutkimustyötä,” kertoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

”Kyseessä on jälleen esimerkki projektista, jossa helpotamme ihmisten arkea teknologian avulla. Se on myös osoitus siitä, kuinka digitaalistuminen vaikuttaa organisaatioiden toimintaan kaikilla tasoilla,” kuittaa HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Turun yliopisto on kansainvälisesti kilpailukykyinen tutkimusyliopisto, jonka toiminta
perustuu korkeatasoiseen ja monialaiseen tutkimukseen. Vuonna 1920 perustetussa  Turun yliopistossa on seitsemän tiedekuntaa ja 11 erillistä laitosta ja se on opiskelijamäärältään Suomen toiseksi suurin yliopisto. Turun yliopistossa opiskelee yli 20 000 perus- ja jatkotutkinto-opiskelijaa ja henkilökuntaa on noin 3 300.

Lars Stugemo, konsernijohtaja,  HiQ. Puh. +46 8 588 90 000

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, puh. +358 40 827 1142

Peter Lindecrantz, viestintäpäällikkö, HiQ, puh. +46 704 200 103

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm MidCap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi