IoT-RATKAISU YKSINKERTAISTAA KONEENKÄYTTÄJIEN ARKEA

HiQ ja teknologiayhtiö 3nine ovat toteuttaneet uuden IoT-ratkaisun koneteollisuuden tarpeisiin. Ratkaisu kerää toiminnallista dataa ja tarjoaa reaaliaikaisen näkymän toimintojen tilanteeseen. Ratkaisu yksinkertaistaa koneenkäyttäjien työtä lähettämällä esim. mobiililaitteeseen hälytyksiä 3ninen öljysumuerottimien vaatimista huoltotoimenpiteistä sekä tietoa tuotantoympäristöstä.

Koneteollisuus on valtavan muutoksen edessä: perinteisenä teollisuudenalana siihen kohdistuvat digitalisaation ja globalisaation aiheuttama voimakas uudistumispaine. 3nine tuo ensimmäisten joukossa markkinalle viestintäalustan, joka kerää ja näyttää sensoridataa suurelle joukolle erilaisia sidosryhmiä. Ratkaisu mahdollistaa myös etävalvonnan.

“Tavoitteenamme on aina yksinkertaistaa asiakkaidemme arkea auttamalla heitä olemaan kilpailukykyisempiä ja keskittymään tuotantoon. HiQ on alan johtava toimija, joka pyrkii rakentamaan yksinkertaisia, älykkäitä ja käyttäjäystävällisiä ratkaisuja ja on siksi meille oikea yhteistyökumppani,” sanoo toimitusjohtaja Oskar Olai, 3nine.

Aikaisemmin toimialalla panostettiin vahvasti tuotantoprosessien automaatioon. Nyt kehityksen keskiössä ovat liitettävyys ja päätöksentekoa tukevien palvelujen kehittäminen, sekä reaaliaikaiseen että ennakoivaan käyttöön. HiQ:n ja 3ninen kehittämä uusi ratkaisu on ensimmäinen askel tässä kehitystyössä.

“Teknologioiden kehittyessä ja automaatioasteen kasvaessa on mahdollista tehdä paljon enemmän kuin vain panostaa kustannussäästöihin ja turvallisuuteen. Kannustamme asiakkaitamme rohkeasti tuottamaan uudenlaisia palveluita kumppaniverkostoa hyödyntäen,” sanoo HiQ Finlandin liiketoimintoja luotsaava Jan-Erik Lindfors.

HiQ auttaa asiakkaita aina idean ja strategian kirkastamisesta tekniseen toteutukseen ja markkinontiviestintään. HiQ työskentelee kaikilla toimialoilta ja eri organisaatiotasoilla. Laajan osaamisen ja kokemuksen ansiosta yritys onkin alansa johtavia toimijoita teknologian, ihmisten ja liiketoiminnan tavoitteiden yhdistäjänä.

“IoT-pohjaiset toteutukset ja niiden tuomat mahdollisuudet ovat rajattomat. Haasteena on tunnistaa liiketoiminallista arvoa generoivat ratkaisut. Juuri tätä haastetta autamme asiakkaitamme ratkaisemaan. Teemme oikeita asioita, kun pyrimme samalla kertaa helpottamaan ihmisten elämää ja tuottamaan arvoa teknologian avulla,” summaa HiQ:n konsernijohtaja Lars Stugemo.

Jan-Erik Lindfors, VP Business Development, HiQ Finland, Puh. +358 50 382 3331

Jenny Sperens, Viestintäjohtaja, HiQ, Puh. +46 734 431 007

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat olla edelläkävijöitä ja saada aikaan tuloksia joilla on merkitystä. HiQ:lla työskentelee 1500 asiantuntijaa neljässä eri maassa. Yritys perustettiin 1995 ja sen osake on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yritysten listalla (Nasdaq OMX Stockholm MidCap). www.hiq.fi