Pekka Neva - HiQ Softplanin uusi toimitusjohtaja

Pekka Neva - HiQ Softplanin uusi toimitusjohtaja Pekka Neva on nimitetty HiQ Softplanin uudeksi toimitusjohtajaksi 1.4.2003 alkaen. - Softplanin kehitys osana HiQ-konsernia on jatkunut hyvin myönteisenä. Luovun suunnitelmien mukaisesti toimitusjohtajan tehtävistä tänä keväänä ja jätän ohjakset Pekka Nevalle. Neva on työskennellyt Softplanissa vuodesta 1990. Hän tuntee sekä asiakkaat että henkilöstön ja tietää, miten tätä yhtiötä hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla, sanoo Hannu Lehessaari, HiQ Softplanin toimitusjohtaja. - Minua on pyydetty jatkamaan HiQ-konsernin neuvonantajana, ja tähän olenkin suostunut, sanoo Lehessaari. Neva on vastannut Softplanissa pääasiassa myynnistä ja toimituksista Soneralle. Neva on valmistunut diplomi-insinööriksi Helsingin Teknillisestä korkeakoulusta. Hän on aiemmin toiminut projektipäällikkönä Oy Softplan Ab:ssä (Nokian tytäryhtiö ja tämän päivän Softplanin edeltäjä) sekä Nokia Tutkimuskeskuksessa. - Toimitusjohtajan vaihto tapahtuu suunnitelmiemme mukaisesti, ja olen varma siitä, että yhtiön toiminta jatkuu kannattavana ja kehitys myönteisenä uuden toimitusjohtajan sekä HiQ Softplanin pätevän henkilöstön hoidossa, sanoo Lars Stugemo, HiQ Internationalin toimitusjohtaja. HiQ Softplanin varatoimitusjohtajaksi nimitetään FM Anssi Rantanen. Rantanen on työskennellyt Softplanilla vuodesta 1998, ja hänen vastuualueenaan on myynti ja markkinointi pääsääntöisesti kansainvälisiin hankkeisiin keskittyen. Tähän alueeseen kuuluu OnNet -arpajaisjärjestelmän markkinointi ulkomaisille valtiollisille rahapeliyhtiöille yhteistyössä Oy Veikkaus Ab:n kanssa. Myyntiorganisaatiota vahvistaa myös DI Markku Sani, joka on aiemmin toiminut myynti- ja markkinointitehtävissä Oy Softplan Ab:ssä sekä Nokia Data- , Oracle- ja Stonesoft-yhtiöissä. Hän vastaa Suomen uusasiakasmyynnistä maaliskuun alusta lähtien. - Olen työskennellyt yhdessä näiden sekä muiden avainhenkilöiden kanssa aina 80-luvulta saakka. Tiedän että he tulevat jatkossakin hoitamaan yhtiötä erittäin korkeaa laatua ja asiakastyytyväisyyttä vaalien, Lehessaari toteaa. Tiedustelut ja yhteydenotot: Hannu Lehessaari, toimitusjohtaja, HiQ Softplan, puh.: +358 9 4355 8631, +358 400 314 210 Lars Stugemo, toimitusjohtaja, HiQ, puh.: +46 8 588 90 000 Anna Svensson, tiedotuspäällikkö, HiQ, puh.: 46 8 588 90 015, +46 704 200 103 HiQ on IT- ja johtamiskonsultointiin erikoistunut yritys, jonka toimialaan kuuluvat korkean teknologian ratkaisut viestinnän ja simulointitekniikan alalla. HiQ on alansa johtava yritys, ja sen kotimarkkina-alue kattaa kaikki Pohjoismaat. HiQ:lla on yli 400 työntekijää, ja sillä on tytäryhtiöitä Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa. HiQ on listautunut Tukholman pörssiin. Lisää tietoa löytyy osoitteesta www.hiq.se HiQ är IT- och managementkonsultföretaget som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och simuleringsteknik. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har 450 anställda med kontor i Sverige, Finland, Danmark och Norge. HiQ är noterat på Stockholmsbörsen. För mer information, besök www.hiq.se ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/21/20040304BIT20160/wkr0006.pdf