Sven Ivar Mørchista HiQ:n uusi toimitusjohtaja ja presidentti

HiQ International julkaisi tänään tiedon Sven Ivar Mørchin nimeämisestä HiQ:n uudeksi toimitusjohtajaksi ja presidentiksi. Sven Ivar Mørch korvaa Lars Stugemon 1. joulukuuta alkaen. Lars Stugemo jättää yrityksen 25 menestyksekkään vuoden jälkeen, joista viimeiset 20 vuotta hän on toiminut konsernin toimitusjohtajana ja presidenttinä.
“On todella jännittävää olla osa HiQ:ta, jonka kompetenssista ja kulttuurista olen jo pitkään ollut vaikuttunut. Lyhyesti sanottuna – Olemme Pohjoismaiden rokkistaroja konsultointimarkkinassa. On kunnia vastaanottaa mahdollisuus toimitusjohtajana ja johdattaa HiQ:ta yrityksen seuraavalla etapilla”, sanoo Sven Ivar Mørch.

Sven Ivar Mørch on IT-alan yrittäjä, jolla on laaja-alainen kokemus konsulttiyritysten johtamisesta ja kehittämisestä. Hän on entinen HiQ:n Norjan toimintojen johtaja ja konsulttiyritys Acandon varatoimitusjohtaja, takanaan hänellä on pitkä tausta teknologian ja IT:n parista Norjassa. Sven Ivar on Norjan kansalainen ja asuu Oslon ulkopuolella. Hän on syntynyt 1967 ja on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri.

“Sven Ivar Mørchista HiQ saa toimitusjohtajan ja presidentin, jolla on valtavasti tietoa markkinasta ja intohimo teknologiaa kohtaan. Olen todella vaikuttunut työstä, jonka koko tiimi on tehnyt Lars Stugemon johdolla. Larsin sitoutuneisuus yritykseen ja sen asiakkaisiin on auttanut HiQ:ta saavuttamaan aseman markkinajohtajana. Minulla on suuri luottamus Sven Ivarin kykyihin edelleen kehittää tätä menestyksekästä asemaa, jonka HiQ on vakiinnuttanut viimeisten 25 vuoden aikana”, sanoo Thomas Hofvenstam, HiQ:n hallituksen johtaja.

Sven Ivar ottaa haltuunsa toimitusjohtajan ja presidentin tehtävät 1. joulukuuta tänä vuonna. Lars Stugemo joka on toiminut tehtävässään vuodesta 2001, jättää operatiivisen roolinsa ja jatkaa neuvonantajana HiQ:n johdossa ja hallituksessa.

”Olen äärimmäisen ylpeä, että olen saanut etuoikeuden olla kehittämässä HiQ:ta kourallisesta ihmisiä vuonna 1995, tämänpäiväiseen 1500 työntekijään Pohjoismaissa, Puolassa ja Venäjällä. Listautuneena yrityksenä 85 kvarterilla 86:sta kannattavuutemme oli todella hyvä. Nyt HiQ:n siirtyessä seuraavaan jännittävään vaiheeseen uuden omistajansa Tritonin kanssa, tuntuu luonnolliselta askeleelta ojentaa kypärä eteenpäin. Odotan kovasti Sven Ivarin ja HiQ:n tukemista neuvonantajan roolissa toimitusjohtajan sijaan. Täyttä vauhtia eteenpäin HiQ!”, sanoo Lars Stugemo.

Lisätietoja aiheesta,

Erik Ridman, Viestintäjohtaja HiQ, puh: +46 70-420 00 01, sähköposti: erik.ridman@hiq.se

HiQ tekee maailmasta parempaa paikkaa teknologian, designin ja viestintäratkaisujen avulla, jotta ihmisten elämä olisi yksinkertaisempaa ja parempaa. Olemme täydellinen kumppani kaikille, jotka haluavat saavuttaa tuloksia ja tehdä vaikutuksen digitaalisessa maailmassa. HiQ on perustettu vuonna 1995 ja sillä on nykyisin lähes 1500 asiantuntijaa neljässä eri maassa. Vuodesta 2020 HiQ:n omistaa Triton. Lisätietoja ja inspiraatiota kaikkeen digitaaliseen tekemiseen saat vierailemalla osoitteessa hiq.fi