• HIT Finland Oy/

Sal-Trans ja HIT Finland muodostavat yhdessä uuden, dynaamisen vaihtoehdon kotimaisiin ja kansainvälisiin kuljetuksiin – pitkään jatkunut yhteistyö syvenee yhteisen omistajan myötä

Report this content

Kotimainen kuljetusyritys Sal-Trans Oy sekä kansainväliseen HIT Groupiin kuuluva HIT Finland Oy sinetöivät pitkään jatkuneen yhteistyönsä omistusjärjestelyllä. Yksityisomistuksessa ollut Sal-Trans siirtyy osaksi HIT-ryhmää ja siten HIT Finland Oy:n tapaan ruotsalaisen Posten AB:n omistukseen. Sal-Transin ja HIT Finlandin liiketoiminnot täydentävät toisiaan palvelutarjonnan, maantieteellisen kattavuuden ja asiakaskuntansa puolesta.

”HIT Finland Oy ja Sal-Trans Oy tarjoavat yhdessä erilaisista kuljetusvaihtoehdoista ja niiden yhdistelmistä muodostuvan joustavan, uudenlaisen palvelukokonaisuuden. Tunnemme erityisen hyvin kotimaisen asiakaskuntamme tarpeet, sillä molemmat yritykset ovat toimineet pitkään mm. autoalan ja graafisen alan logistiikkakumppaneina”, kertoo HIT Finland Oy:n toimitusjohtaja Erkki Vehman. Yhteistyötä nyt jo syvällisesti tekevien yhtiöiden juridista fuusioimista ei pidetä tarpeellisena liiketoiminnan kehittämisen kannalta. Sal-Trans ja HIT Finland säilyttävät myös nykyiset, alalla hyvää mainetta saavuttaneet nimensä. Omistusjärjestelyn myötä molempien yhtiöiden markkina-asema vahvistuu ja tarjonta monipuolistuu. ”Paikallisesti yrityksestä valtakunnalliseksi toimijaksi vuosien varrella kehittynyt Sal-Trans pystyy nyt ottamaan merkittävän askeleen kansainvälistymisen suuntaan. HIT Groupin jäsenenä voimme tarjota kotimaiselle ja kansainvälistyvälle asiakaskunnallemme merkittävästi laajempaa palvelua sekä erilaisten kuljetusmuotojen että maantieteellisen kattavuuden myötä”, kertoo Sal-Trans Oy:n omistuksestaan yrityskaupassa luopuva Juhani Salminen. Salminen jatkaa nykyisessä tehtävässään Sal-Trans Oy:n toimitusjohtajana ja toimii jatkossa myös HIT Finland Oy:n varatoimitusjohtajana, operatiivisena johtajana ja hallituksen jäsenenä. ”HIT Finlandin liiketoiminnan painopiste on selkeästi kansainvälisissä kuljetuksissa – Sal-Transin myötä HIT Groupin asema vahvistui nyt myös Suomessa olennaisesti”, vahvistaa HIT Finland Oy:n toimitusjohtaja Erkki Vehman. HIT on erikoistunut yökuljetuksiin, mutta sillä on vankka asema myös lavakuljetusten sekä meri- ja lehtorahtien tarjoajana. Nyt jo useissa Euroopan maissa toimiva HIT Group aikoo vahvistaa entisestään kilpailukykyään rakentamalla tehokkaan palvelukokonaisuuden In-night-kuljetuksiiin Pohjois-Euroopan markkinoille. Lisätietoja: HIT Finland Oy, toimitusjohtaja Erkki Vehman, puh. 040 822 5801 Sal-Trans Oy, toimitusjohtaja Juhani Salminen, puh. 050 550 0055