HK Ruokatalon uuniin sopivat lihauutuudet tuovat potkua ja piristystä syksyyn

Report this content

HK Ruokatalon syksyn lihauutuudet on suunniteltu pitkää kypsytystä ja yhdessäoloa ajatellen, arkea unohtamatta. Uutuuspaistit tuovat kaivattua piristystä kauppojen paistihyllyihin. Uunivalmiit lihapata ja jauhelihapuikot vastaavat vallalla olevaan itse tekemisen trendiin. Vaivattomina ne ovat myös nopea valmistaa.

HK Ruokatalo on koko satavuotisen historiansa ajan tiennyt, mikä suomalaisten suuhun sopii parhaiten. Pitkä kokemus ja näkemys maistuvat myös syksyn uutuuspaisteissa. Ne on kehitetty alusta loppuun uunissa valmistettavaksi. Patojen pakkaus on näyttävä, kierrätettävä kartonkivuoka, joka on luonnollisesti uuninkestävä.

HK Rypsiporsas® Lihapata, uunivalmis 550 g on suomalaista Rypsiporsas®-niskaa, joka on maustettu lempeän pikantisti sipulilla, paprikalla, pippureilla ja ruohosipulilla. Hitaasti hauduttaen tästä tulee koko perheen suosikkiherkku.

HK Rypsiporsas® Jauhelihapuikko, pekoni 420 g on kiireisen kotikokin pelastus. Suomalaisesta Rypsiporsas®-lihasta valmistettu pekonivarras sopii suoraan uunista vaikkapa sämpylän väliin makoisaksi välipalaksi. Miedosti maustetut puikot ovat erityisesti lasten suosikkeja. Uunivalmiiden tuotteiden hinnat ovat 6–6,50 €/rasia.

Vaivattoman ja maukkaan arkiruoan ohella HK:n syksyn lihauutuuksissa maistuvat maailmalta tutut maut.

HK Rypsiporsas® Paholaisen Filee n. 900 g on paholaisen kastikkeen makuisella mausteella maustettu murea ja hyvin puhdistettu ulkofileepala. Paprikalla, chilillä, valkosipulilla ja sipulilla maustettu filee on varmasti ruokapöydän kuningas. Tuotteen arvioitu hinta on noin 13 € / kg.

Reilun kilon painoinen HK Viljapossun Uunipaisti on verkotettu kinkusta ja lavasta valmistettu perinteinen, laadukas porsaan paisti. Paistovahdilla varustettu murea herkku on koko perheen takuuvarma hitti, tai vaikkapa ”herrojen” saunaillan makupala. Tuotteen arvioitu hinta on noin 9 € / kg.

Syksyllä ruoanvalmistuksessa saa käyttää aikaa. Pimeneviin iltoihin sopivat pitkään kypsyneet lihaisat maut.

HK Viljapossun Palapaisti 500 g ja Karjalanpaisti 500g ovat tarkoitettu juuri tällaiseen, perinteiseen hitaaseen ruoanlaittoon. Tuotteet kaipaavat seurakseen esimerkiksi sipulia, porkkanaa ja pippuria – selkeitä perinteisiä makuja. HK Viljapossun palapaisti on myös oiva valinta terveydestään huolehtivalle, sillä se on saanut Suomen Sydänliiton Sydänmerkin. Merkki kertoo tuotteen olevan rasvan laadun ja määrän sekä suolan suhteen sydämelle parempi valinta. Paistien arvioitu rasiahinta on noin 6 €.

HK:n syksyn uutuustuotteet ovat saatavilla kaupoista syyskuun alusta alkaen.

Lisätietoja:
Kategoriapäällikkö Vesa Saarenmaa, p. 010 5705403, vesa.saarenmaa@hkruokatalo.fi

Kuvat: www.hookoo.fi/kuvapankki

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK, Kariniemen, Via ja Portti. Vuonna 2012 kotimaan liikevaihto oli 842,6 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli vuoden 2012 lopussa 2 592 henkeä. Lisää tietoa HK Ruokatalosta: www.hkscan.com.