HK® – Syksyn 2021 uutuudet

HK®  tuo syksyyn kattauksen herkullisia uutuustuotteita. Matkamme monipuoliseksi ruokataloksi jatkuu ja se näkyy myös uutuuksien monipuolisuudessa. Haluamme tarjota helppoa ja maukasta ruokaa kaikkiin koteihin.

Syksyn uutuudet helpottavat arkea niin aterioilla kuin välipalallakin. Pikkunälän yllättäessä apuun rientää HK Rukiiset Rostikset kana-kaura ja kinkku-pekoni. Koko perheen arkiruokailua helpottamaan tuomme kaupan hyllyyn HK Uunivalmiit härkä- ja possuruukut. Klassikkotuote HK Sininen Lenkki® saa uuden makuvariantin, kun tuttuun kansallismakkaraan yhdistetään HK Amerikan Pekonia®.

HK Rukiinen Rostis on uudenlainen tuote välipalamarkkinaan

HK Rukiinen Rostis on rukiiseen kuoreen leivottu helppo ja nopea välipala vaikka päivittäiseen herkutteluun. Tuotesarja starttaa kahdella uutuudella. Mehevässä kinkku-pekoni-Rostiksessa on riisiä ja suomalaisesta lihasta tehtyjä kinkku- ja pekonikuutioita maustettuna pippurilla. Kana-kaura-Rostis on miedonmakuinen välipala kotimaisesta broilerista ja lempeästä kaurasta koko perheen makuun.

Kummatkin Rukiiset Rostikset ovat kuitu- ja proteiinipitoisia ja laktoosittomia. Voit nauttia ne kylmänä tai lämmittää leivänpaahtimessa, airfryerissa tai mikrossa!

• HK Rukiinen Rostis kana-kaura 160 g
  • HK Rukiinen Rostis kinkku-pekoni 160 g

Kuluttajahinta n. 1,80 € /kpl

Lisätietoja: Aterioiden ja välipalojen kategoriapäällikkö Laura Parkkinen, HKScan Suomi, puh. 044 5152 348, laura.parkkinen@hkscan.com

Kahden klassikon liitto – HK Sininen Lenkki® ja HK Amerikan Pekoni®

Syksyn viilenevien iltojen herkkuhetkiin on nyt tarjolla HK Sinisen Lenkin® ja HK Amerikan Pekonin® maukas liitto. Yhdistimme nämä kaksi klassikkoa ja tuloksena syntyi HK Sininen Lenkki® Savupekoni 500 g, Amerikan Pekonilla maustettu variantti kansallismakkarasta. Se on savuisen maukas, 10 % pekonia sisältävä herkku ja soveltuu muiden Sinisten tapaan uunimakkaraksi, keittoihin, kastikkeisiin tai kylmänä naposteltavaksi.

• HK Sininen Lenkki® Savupekoni 500 g

Kuluttajahinta n. 2,80 €/kpl

Italialaistyylinen lisä meetvurstiperheeseen

Meetvurstiperheen uutuus on HK Palermon Pepperoni 150 g, joka on valmistettu suomalaisesta porsaanlihasta. Kuten muutkin HK:n meetvurstit, se on käsityönä tehty ja pitkään kypsynyt. 100 grammaan tuotetta on käytetty 135 grammaa lihaa. Mausteinen pepperoni on parhaimmillaan leivän päällä, osana antipastolautasta tai vaikkapa pizzan päällä.

• HK Palermon Pepperoni 150 g

Kuluttajahinta n. 2,70 €/kpl

Lisätietoja: Lihavalmisteiden kategoriapäällikkö Marika Rikkonen, HKScan Suomi, puh. 040 015 0683, marika.rikkonen@hkscan.com

Helppoa ruokaa syksyyn

Kun syksy alkaa viiletä, palataan taas uuniruokien pariin. HK Uunivalmiit ovat helppoa ja maukasta ruokaa syksyn lyheneviin päiviin. HK Uunivalmis perinteinen härkäruukku 600 g ja HK Uunivalmis mausteinen possuruukku 700 g ovat molemmat pakattu uuninkestävään (max. 200 °C) kartonkirasiaan. Kansi pois, vuoka uuniin ja noin tunnissa maistuva ja lihaisa kastike on valmis. Halutessaan ruukkuja voi tuunata esimerkiksi lisäämällä kermaa kypsennyksen loppuvaiheessa. Perinteisessä härkäruukussa on naudan sisäpaistisuikaleiden lisäksi paistettua sipulia, paprikaa ja herkkusieniä. Mausteisessa possuruukussa on maussa hieman potkua ja porsaan kinkkusuikaleiden lisäksi paprikaa ja sipulia. Molemmat sopivat hyvin koko perheen ateriaksi.

• HK Uunivalmis perinteinen härkäruukku 600 g

• HK Uunivalmis mausteinen possuruukku 700 g

Kuluttajahinta n. 6,95 – 8,95 € /kpl

Lisätietoja: Lihan kategoriapäällikkö Janne Uusisuo, HKScan Suomi, puh. 040 753 0325, janne.uusisuo@hkscan.com

Ruokaa, joka tekee hyvää

HKScan tekee vastuullista ja herkullista ruokaa yli sadan vuoden kokemuksella ja vastuullisuus on aitoja tekoja koko arvoketjussa sekä jatkuvaa parantamista. Lihan kestävästä tuotannosta HKScan huolehtii yhdessä sopimustuottajiensa kanssa. Kaikki HK® ja Kariniemen® -merkkisissä tuotteissa käytetty liha on aina suomalaista.

Linkki kuviin:

• Markkinointijohtaja Mikko Järvinen, HKScan Suomi, puh. 010 570 2381, mikko.jarvinen@hkscan.com

• HKScan Media Service Desk p. 010 570 5700 tai communications@hkscan.com

www.hk.fi
#hookoo #ainakotimaista #ruokailoa
Twitter @HKScanFinland
IG @hk_fi

Me HKScanissa teemme elämästä maistuvampaa – tänään ja huomenna. Strateginen tavoitteemme on kasvaa monipuoliseksi ruokataloksi. Vastuullisesti tuotetut ja herkulliset tuotteemme ovat osa kuluttajien moninaisia ruokahetkiä arjessa ja juhlassa. Noin 7000 ammattilaisemme joukko tekee paikallisesti tuotettua ruokaa yli sadan vuoden kokemuksella. Meille HKScanissa vastuullisuus on konkreettisia tekoja koko ruokaketjussa ja jatkuvaa parantamista. Olemme asettaneet tavoitteeksemme hiilineutraalin ruokaketjun maatiloilta kuluttajille vuoden 2040 loppuun mennessä osana Zero Carbon -hankettamme. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Baltia ja Tanska. Tunnettuja tuotemerkkejämme ovat HK®, Kariniemen®, Via® Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose™. Strategisten kumppanuuksiemme kautta yhtiön tuttuja tuotemerkkejä ovat myös Kivikylän®, Tamminen® ja Boltsi. Pörssilistatun HKScanin liikevaihto vuonna 2020 oli lähes 1,8 miljardia euroa.