HKScan-konsernin johtoryhmää vahvistetaan

HKScan Oyj                                                 Pörssitiedote                          12.8.2013, klo 16.00

HKScan-konsernin johtoryhmää vahvistetaan

Osana strategiatyötään HKScan-konserni on täsmentänyt brändistrategiaansa. Konsernin tuotemerkkistrategiaa kehitetään edelleen. Tavoitteena on varmistaa kuluttajia ja asiakkaita puhuttelevan, innovatiivisten brändi- ja konseptitarjooman sekä markkinoinnin pitkäjänteinen kehitys. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi HKScan-konsernin johtoryhmää vahvistetaan uudella konsernin markkinointijohtajan positiolla.

HKScan-konsernin markkinointijohtajaksi (Chief Marketing Officer) on nimitetty MBA Anne Mere (42). Mere on toiminut HKScanin Suomen ja Baltian kuluttajaliiketoiminnasta vastaavana johtajana ja Suomen maajohtajana vuodesta 2012 lähtien. Hän jatkaa konsernin johtoryhmän jäsenenä. Tätä ennen hän on työskennellyt toimitusjohtajana ja markkinointijohtajana AS Rakvere Lihakombinaatissa Virossa sekä toiminut Austria Tabak Eestin ja Unileverin palveluksessa.

Konsernin markkinointijohtajana Mere vastaa HKScanin markkinointitoiminnon ja tuotemerkkistrategian kehittämisestä. Hän toimii tiiviissä yhteistyössä liiketoiminta-alueiden, tuotekehityksen ja konserniviestinnän kanssa. Mere raportoi toimitusjohtaja Hannu Kottoselle.

HKScanin Suomen ja Baltian kuluttajaliiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi (Executive Vice President), Suomen maajohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi on nimitetty KTM Samuli Eskola (39). Hän on toiminut HKScanin palveluksessa vuodesta 2007 alkaen ja vastannut viimeksi konsernin strategiasta ja strategisista projekteista. Aiemmin Eskola on toiminut johtotehtävissä Lännen Tehtaiden ja Atrian palveluksessa.

Samuli Eskola jatkaa HKScan-konsernin toimintamallin jalkautusta Suomessa ja Baltiassa sekä vastaa meneillään olevan kehittämisohjelman loppuunsaattamisesta tehokkuuden nostamiseksi. Lisäksi Eskolan päätehtäviin kuuluu kaupallisen suorituskyvyn ja liiketoiminnan kannattavuuden parantaminen. Hän raportoi toimitusjohtaja Hannu Kottoselle.

Strategiasta ja strategisista projekteista vastaavana johtajana toimii toistaiseksi Juhan Matt (45). Hän raportoi tässä roolissaan toimitusjohtaja Hannu Kottoselle. Matt on työskennellyt vuoden alusta lähtien johtajana HKScanin strategiatoiminnossa. Sitä ennen Matt on vastannut HKScanin Suomen valmisruoka- ja lihavalmisteliiketoiminnasta ja Latvian Rigas Miesnieksin liiketoiminnoista.

Nimitykset astuvat voimaan 19.8.2013, jonka jälkeen HKScanin johtoryhmän muodostavat:

Toimitusjohtaja Hannu Kottonen, teknologian ja tuotannon kehittämisestä vastaava johtaja Aki Laiho, talousjohtaja Tuomo Valkonen, henkilöstöjohtaja Sari Suono, Suomen ja Baltian kuluttajaliiketoiminnoista vastaava johtaja Samuli Eskola, Skandinavian kuluttajaliiketoiminnosta vastaava johtaja Göran Holm, Away from Home –liiketoiminnosta vastaava johtaja Jukka Nikkinen, markkinointijohtaja Anne Mere ja hallinto- ja lakiasiainjohtaja Markku Suvanto, joka toimii myös johtoryhmän sihteerinä.

Hannu Kottonen

toimitusjohtaja Hannu Kottonen, HKScan Oyj. Hänelle voi jättää soittopyynnön Marjukka Hujasen kautta p. 010 570 6218.

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaita ovat vähittäiskauppa-, Food Service-, teollisuus- ja vientisektorit. Liikevaihto vuonna 2012 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä noin 11 000.

NASDAQ OMX Helsinki Oy