HKScan Oyj on sopinut uusista 174,3 miljoonan euron pankkilainoista suunnitellusti

HKScan Oyj                                      Sisäpiiritieto 15.7.2019, klo 17.00

HKScan Oyj ("HKScan" tai "Yhtiö") on aiemmin tiedottamansa mukaisesti sopinut rahoittajapankkiensa kanssa uusista pankkilainoista. Yhtiön suunnattua osakeantia koskeneessa pörssitiedotteessa 31.5.2019 kerrotusti Yhtiö oli 29.5.2019 saanut rahoittajapankeiltaan lainanlupaukset olemassa olleiden, osin vuonna 2020 ja vuonna 2021 erääntyvien valmiusluottolimiittiensä ja lainasopimustensa korvaamisesta.

Yhtiö on tänään sopinut rahoittajapankkiensa kanssa tällaisista korvaavista järjestelyistä koostuen uudesta 100 miljoonan euron valmiusluottolimiitistä, joka päättyy vuoden 2021 lopussa, sekä uudesta 74,3 miljoonan euron määräaikaisesta vuoden 2021 lopussa erääntyvästä lainasopimuksesta, yhteismäärältään 174,3 miljoonaa euroa.

Hallitus

Lisätietoja: HKScan Media Service Desk 010 570 5700 tai sähköpostitse: communications@hkscan.com

HKScan on pohjoismainen liha- ja ruokayhtiö. Lähes 7 200 ammattilaistamme palvelevat maailman vaativimpia kuluttajia ja varmistavat laadun koko tuotantoketjussamme – tilalta haarukkaan. HKScan valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa sekä lihavalmisteita ja aterioita vahvoilla tuotemerkeillä, kuten HK®, Scan®, Rakvere®, Kariniemen®, Rose®, Pärsons® ja Tallegg®. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. Vuonna 2018 HKScanin liikevaihto oli 1,7 miljardia euroa.

Avainsanat: