• HKScan Oyj/

HKScan päivittää vuoden 2021 näkymät: vertailukelpoinen liiketulos vakaa ja vuoden 2020 tasolla

HKScan Oyj, sisäpiiritieto, 24.11.2021 klo 8.00

HKScan päivittää konsernin vuoden 2021 näkymät. Yhtiö arvioi vertailukelpoisen liiketuloksensa olevan vakaa ja vuoden 2020 tasolla.

Näkymien muutos on seurausta nopeasti kiihtyneestä kustannusinflaatiosta HKScanin kaikilla kotimarkkinoilla. Tanskassa koko toimialaa koskevan lintuinfluenssatilanteen jatkuminen on pitkittänyt viennin käynnistymistä EU:n ulkopuolelle aiemmin arvioitua pidempään ja sillä on selvä negatiivinen vaikutus HKScanin Tanskan liiketoiminnan kannattavuuteen. Lisäksi Baltian vaikea koronapandemiatilanne on heikentänyt HKScanin Baltian liiketoiminnan tuotannollista tehokkuutta ja kaupallista suorituskykyä.

HKScan arvioi Suomen ja Ruotsin hyvän tuloskehityksen jatkuvan loppuvuonna.

Vuonna 2020 HKScanin vertailukelpoinen liiketulos oli 17,0 miljoonaa euroa.

Päivitetty näkymä vuodelle 2021
HKScan arvioi konsernin vuoden 2021 vertailukelpoisen liiketuloksen olevan vakaa ja vuoden 2020 tasolla.

Aikaisempi näkymä vuodelle 2021
Vuonna 2021 HKScan arvioi konsernin vertailukelpoisen liiketuloksen paranevan vuodesta 2020.

HKScan julkistaa vuoden 2021 tilinpäätöstiedotteen 10.2.2022.

Tero Hemmilä

Toimitusjohtaja Tero Hemmilä, puh. 010 570 2012

Me HKScanissa teemme elämästä maistuvampaa – tänään ja huomenna. Strateginen tavoitteemme on kasvaa monipuoliseksi ruokataloksi. Vastuullisesti tuotetut ja herkulliset tuotteemme ovat osa kuluttajien moninaisia ruokahetkiä arjessa ja juhlassa. Noin 7000 ammattilaisemme joukko tekee paikallisesti tuotettua ruokaa yli sadan vuoden kokemuksella. Meille HKScanissa vastuullisuus on konkreettisia tekoja koko ruokaketjussa ja jatkuvaa parantamista. Olemme asettaneet tavoitteeksemme hiilineutraalin ruokaketjun maatiloilta kuluttajille vuoden 2040 loppuun mennessä osana Zero Carbon -hankettamme. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Baltia ja Tanska. Tunnettuja tuotemerkkejämme ovat HK®, Kariniemen®, Via® Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose™. Strategisten kumppanuuksiemme kautta yhtiön tuttuja tuotemerkkejä ovat myös Kivikylän®, Tamminen® ja Boltsi. Pörssilistatun HKScanin liikevaihto vuonna 2020 oli lähes 1,8 miljardia euroa.

Keskeinen media