HKScan virtaviivaistaa ja selkeyttää konsernitoimintojen toimintamallia Suomessa

HKScan virtaviivaistaa konsernitoimintojen toimintamallia Suomessa. Uudessa toimintamallissa operatiivinen liiketoiminta on keskitetty aiempaa enemmän liiketoimintayksiköihin ja työnjakoa konsernitoimintojen ja liiketoimintayksiköiden välillä on selkeytetty.

HKScanin konsernitoiminnoissa marraskuun alussa käynnistetyt asiaa koskevat muutosneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelujen tuloksena yhtiön konsernitoiminnoista Suomessa päättyi kuusi tehtävää ja kolme tehtävää siirtyi HKScanin Suomen liiketoimintayksikköön.

Kaikkiaan muutosneuvottelujen piirissä oli noin 40 henkilöä HKScanin konsernitoiminnoista Suomessa.  Neuvottelut eivät koskeneet HKScan Finland Oy:n tai sen tytäryhtiöiden henkilöstöä eivätkä HKScanin liiketoimintoja Ruotsissa, Baltiassa, Tanskassa ja Puolassa.

”Teemme määrätietoista työtä toimintamme kustannustehokkuuden parantamiseksi. Toimintamallin muutoksella ja muilla tehostamistoimilla tavoittelemme yhteensä noin kolmen miljoonan euron vuotuisia säästöjä, joiden arvioimme toteutuvan vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen jälkeen”, sanoo HKScanin vt. toimitusjohtaja Juha Ruohola.

Juha Ruohola
Vt. toimitusjohtaja

• Vt. toimitusjohtaja Juha Ruohola, HKScan Oyj, p. 010 570 6260
  • HKScan Media Service Desk, puh. 010 570 5700 tai communications@hkscan.com