HKScanin päivitetyt taloudelliset tavoitteet

HKScan Oyj                                                 Pörssitiedote                          9.8.2013, klo 7.45

HKScanin päivitetyt taloudelliset tavoitteet

HKScanin hallitus on päivittänyt konsernin taloudelliset tavoitteet seuraavasti:

Liikevoitto > 4 %
Sijoitetun pääoman tuotto > 12 %
Nettovelkaantumisaste < 100 %
Osingot (ei muutettu) > 30 % nettotuloksesta

Aiemmat taloudelliset tavoitteet olivat:

Liikevoitto > 5%
Oman pääoman tuotto > 15%
Omavaraisuusaste > 40%
Osingot > 30 % nettotuloksesta

Hallitus

Lisätietoja antavat HKScan Oyj:n toimitusjohtaja Hannu Kottonen sekä talousjohtaja Tuomo Valkonen. Heille voi jättää soittopyynnön viestintäpäällikkö Elina Hollon kautta, p. 040 570 4030 tai 010 570 2133.

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaita ovat vähittäiskauppa-, Food Service-, teollisuus- ja vientisektorit. Liikevaihto vuonna 2012 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä noin 11 000.

NASDAQ OMX Helsinki Oy