Muutos HKScan-konsernin johtoryhmässä

HKScan Oyj, pörssitiedote, 20.11.2019, klo 8:00

Muutos HKScan-konsernin johtoryhmässä

HKScanin Ruotsin markkina-alueesta vastaava johtaja (EVP) ja konsernin johtoryhmän jäsen Sofia Hyléen Toresson on päättänyt jättää tehtävänsä yhtiön palveluksessa.

Denis Mattsson on nimitetty HKScanin Ruotsin markkina-alueesta vastaavaksi väliaikaiseksi johtajaksi (EVP) ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 20.11.2019 alkaen. Denis Mattssonilla on monipuolinen kansainvälinen osaaminen elintarviketeollisuuden ja erityisesti liha-alan johtotehtävistä. Vuosina 2006–2012 Mattsson toimi HKScanin Ruotsin ja Tanskan liiketoiminnoista vastaavana johtajana (EVP).

Toimitusjohtaja Tero Hemmilä sanoo: ”Denis Mattsson vastaa Ruotsin liiketoiminnasta ja sen kehittämisestä HKScanin tavoitteiden ja uuden strategian mukaisesti. Tavoitteemme on, että Ruotsin markkina-alueesta vastaavan johtajan vakituinen positio täytetään vuoden 2020 aikana. Kiitän Sofia Hyléen Toressonia hänen yhtiön hyväksi tekemästä työstä ja toivotan hänelle menestystä tulevaan.”

Tero Hemmilä

Tero Hemmilä, puh. 010 570 2012
HKScan Media Service Desk, puh. 010 570 5700 tai communications@hkscan.com

Jakelu:

HKScan Oyj on pörssilistattu ruokatalo, jolla on yli sadan vuoden kokemus vastuullisesta pohjoismaisesta ruoantuotannosta asiakkaiden ja kuluttajien tarpeisiin. HKScanissa vastuullinen tapa toimia kattaa koko arvoketjun tilalta kuluttajalle. Lähes 7 200 ammattilaistamme varmistavat lupauksen tuotteidemme hyvästä mausta ja laadusta. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Tanska ja Baltia. Monipuoliseen tuotevalikoimaamme kuuluvat siipikarjan-, sian-, naudan- ja lampaanliha sekä lihavalmisteet ja ateriat. Yhtiön vahvoja tuotemerkkejä ovat HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose®. Vuonna 2018 HKScanin liikevaihto oli 1,7 miljardia euroa.