• HKScan Oyj/

Syksyllä juhlistetaan uutta Olympiastadionia ja helpotetaan arjen ruuanlaittoa HK-uutuuksilla

HKScan Oyj  Tiedote medialle 24.09.2020 klo 09:30

Varmat syksyn merkit näkyvät näkyvät HK®-uutuustuotekattauksessa. Tutut rutiinit, joskin monilla edelleen etätöineen poikkeukselliset, ovat palanneet perheiden arkeen. Ruuanlaitolta kaivataan erityisesti helppoutta ja vaivattomuutta, hyvää makua unohtamatta. Ruokatrendeissä on tänä syksynä entistä vahvemmin myös erilaisten kasviproteiinien käytön lisääntyminen. Vastuullisuus näkyy syksyn uutuustuotteissa muun muassa tuotteiden pakkauksissa. Esimerkiksi uudet HK® jauhelihatuotteet, kuten HK® Farmarin lypsykarjan jauheliha 15 %, kääriytyvät rasian sijasta pussiin. Pussipakkauksessa on 71 % vähemmän muovia kuin rasiapakkauksessa.

Vaihtelua ja uusia makuja perheiden ruokalistalle

Uuden HK® Parhaat kaverit -sarjan viljaporsaan pihvit ovat varsinaisia supertuotteita nopeaan ja helppoon ruuanlaittoon, ja tuovat myös kaivattua vaihtelua perheen ruokalistaan. Parhaat kaverit -sarjan viljaporsaan pihvien mukana tulee aina myös valmis kastike. Sarjan tuotteet ovat: HK® Viljaporsaan Rapeat Maissipaneroitu leike & Bearnaisekastike, HK® Viljaporsaan Rapeat Pankopaneroitu porsaanleike & karamellikastike ja HK® Viljaporsaan Pippuripihvi & pippurikermakastike.

HK jauhelihavalikoima täydentyi syksyllä kahdella tuotteella: HK Farmarin lypsykarjan jauhelihalla 15 % ja Naudan paistijauhelihalla. HK Farmarin lypsykarjan jauheliha 15 % tehdään valikoidusta suomalaisesta lypsykarjanlihasta. Se on maukas ja vastuullinen vaihtoehto jauhelihavalikoimaan.  Lypsykarjan hiilijalanjälkeä pienentää se, että lehmä tuottaa myös maitoa elintarvikekäyttöön. Vastuullisuus näkyy myös tuotteiden uudenlaisissa pussipakkauksissa, joissa on 71 % vähemmän muovia kuin rasiapakkauksessa. Pussipakkaus säästää muovin lisäksi tilaa kauppakassissa ja roskapussissa, ja on helppo ja kätevä avata ja käyttää. Uusien HK-jauhelihojen lisäksi pussipakkaukseen pakataan HK Naudan jauheliha 10 % 400 g ja HK Naudan jauheliha 10 % 600 g sekä HK Nauta-viljaporsas jauheliha 400 g.

Syksyn viiletessä uunissa tehtävät paistit palaavat taas ruokalistoille ja niiden valikoimaan laadukkaan lisän tuovat HK Rypsiporsas Gourmet fileepaistit. Makuina ovat mm. korianteria, mustapippuria ja paprikaa sisältävä HK Rypsiporsas® Gourmet pastramifilee ja savuisen valkosipulinen HK Rypsiporsas® Gourmet rosvofilee. Noin kilon painoiset paistit on pakattu kätevään uunivalmiiseen vakuumipakkaukseen, joka toimii paistopussina etiketin poistamisen jälkeen.

HK Vihreät on HKScanin uusin aluevaltaus

HKScan on toi elokuun lopussa markkinoille uuden tuotesarjan, HK® Vihreät. Sarjaan kuuluu neljä tuotetta: HK® Vihreät Jauhis, HK® Vihreät Kasvisburgerpihvit, HK® Vihreät Kasvispullat ja HK® Vihreät Kasvisnuggetit. Pääosin herneestä ja härkäpavusta valmistetut kasviproteiinituotteet tuovat lisää valinnanvaraa helppoon ja nopeaan ruuanlaittoon. HK Vihreät ovat sellaisenaan maukkaita, mutta miedon makuisia, jolloin niitä voi vielä maustaa omien mieltymysten mukaan. Koostumukseltaan tuotteet muistuttavat tuttuja arkiruuanlaiton tuotteita ja näin maistuvat hyvin ihan jokaiselle. Käyttövinkkejä ja reseptejä HK Vihreät -tuotteista löydät nettisivuiltamme www.hk.fi/tuotteet/vihreat

Niin hyvältä maistuu Popsi!

Ensimmäiset Popsi® -tuotteet lanseerattiin vuonna 1968. Sarjaan ovat historiansa aikana kuuluneet muun muassa lihapullat, pikkunakit, leikkeleet ja maksamakkara. Nyt Popsi on uudistunut varsinaiseksi napostelutuotteiden kingiksi. Kaikki uudet Popsi-tuotteet ovat pieniä, käsinpopsittavia tuotteita. Uudistuneeseen sarjaan kuuluvat kuorettomat HK Popsi nakit, kuten HK Popsi Pikkuprinssi®, maissipaneroidut HK Popsi® Mini Corndogit sekä HK Popsi® Pikku lihapullat. Käyttövinkkejä ja reseptejä HK Popsi -tuotteista löydät nettisivuiltamme www.hk.fi/tuotteet/popsi

Uutta Olympiastadionia juhlitaan HK Sininen Lenkki® Stadion Specialilla

Olympiastadion on täydellinen kumppani HKScanille: modernin klassinen, luotettava ja laadukas. Nämä ovat molempien yhteisiä arvoja. Siksi oli helppoa myös valita tämän yhteistyön keulakuvaksi HK Sininen Lenkki® Stadion Special -uutuuslenkki. HK Sininen Lenkki Stadion Special tuotiin kauppoihin syyskuun alussa. Uusi lenkki on kooltaan pienempi, 300 grammaa, kun perinteinen HK Sininen Lenkki on kooltaan 580 grammaa. Lenkin tuotekehityksessä inspiraationa oli Olympiastadionin juoksurata ja siksi perinteisen kahden erillisen makkaran sijaan HK Sininen Lenkki Stadion Special on yksi puolikkaan juoksuradan muotoinen makkara.

- Halusimme tehdä HK Sinisestä Lenkistä myös pienemmille perheille ja sinkuille sopivan version. Vaikka HK Sininen Lenkki Stadion Special näyttää jonkin verran erilaiselta kuin Sinisen Original-versio, valmistetaan se täsmälleen samalla perinteisellä reseptillä. HK Sininen Lenkki Stadion Special sopii samoihin tuttuihin resepteihin kuin perinteinen Sininen, ja lisäksi se on mainio grillattava muotonsa ja luonnonkuorensa ansioista, kertoo HKScanin Suomen lihavalmisteiden kategoriapäällikkö Marika Rikkonen.

HK Sininen Lenkki Stadion Special on myynnissä vuoden 2021 tammikuun loppuun asti.

Pekonirintamallakin tapahtuu, sillä syksyllä kauppoihin tuotiin HK Amerikan Pekoni® Prosciutto, joka maukas uutuus kaikille pekonin ystäville.

HK-valmisruokauutuudet helpottavat arkea

Valmisruokapuolella syksyn ruuanlaittoa helpottavat myös uudet HK® mikroateriat HK® Intialainen Vegecurry ja HK® Thaimaalainen kanacurry. HK Intialaisessa Vegecurryssa on täyteläinen ja mausteinen kastike, jossa maistuu tomaatti, currykastike ja sitruuna. Ruokaisuutta tuo maukas herneproteiinisuikale. Thaimaalaisessa Kanacurry-kastikkeessa maistat kaffirlimen, inkiväärin ja kookoskerman maut. Kummassakin ateriassa on lisäksi basmatiriisiä sekä kasviksia.

Tuotekuvat:

HK® Farmarin lypsykarjan jauheliha 15 % 300 g
HK® Viljaporsaan Rapeat Maissipaneroitu leike & Bearnaisekastike 300 g
HK® Viljaporsaan Rapeat Pankopaneroitu porsaanleike & karamellikastike 300 g
HK® Viljaporsaan Pippuripihvi & pippurikermakastike 285 g
HK Rypsiporsas® Gourmet pastramifilee n. 1 kg
HK Rypsiporsas® Gourmet rosvofilee n. 1 kg
HK® Vihreät Jauhis 270 g
HK® Vihreät Kasvisburgerpihvit 240 g
HK® Vihreät Kasvispullat 200 g
HK® Vihreät Kasvisnuggetit 200 g
HK Popsi Pikkuprinssi® 300 g
HK Popsi® Mini Corndogit 200 g
HK Popsi® Pikku lihapullat 300 g
HK Sininen Lenkki® Stadion Special 300 g
HK Amerikan Pekoni® Prosciutto
HK® Intialainen Vegecurry 290 g
HK® Thaimaalainen kanacurry 290 g

HKScan Finland Oy, markkinointijohtaja Ursula Halonen puh. 010 5703 111, ursula.halonen@hkscan.com

HKScan Media Service Desk p. 010 570 5700 tai sähköpostitse communications@hkscan.com

www.hkscan.com www.hk.fi #hookoo #ainakotimaista #ruokailoa Twitter @HKScanFinland IG @hk_fi

HKScanin tavoite on kasvaa monipuoliseksi ruokataloksi. Yli sadan vuoden kokemuksella vastaamme kuluttajien ja asiakkaiden tarpeisiin ja valmistamme maistuvaa, terveellistä ja vastuullisesti tuotettua ruokaa. Meille HKScanissa vastuullisuuteen kuuluu ruoantuotannon kehittäminen koko arvoketjussa tiloilta kuluttajille. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Tanska ja Baltia. Lähes 7 000 ammattilaistamme varmistavat maistuvamman elämän – tänään ja huomenna. Monipuoliseen tuotevalikoimaamme kuuluvat siipikarjan-, sian- ja naudanliha sekä lihavalmisteet ja ateriat. Vahvoja tuotemerkkejämme ovat HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® ja Rose®.  Pörssilistatun HKScanin liikevaihto vuonna 2019 oli 1,7 miljardia euroa.