Toimitusjohtaja Tero Hemmilän katsaus HKScanin varsinaisessa yhtiökokouksessa

HKScan Oyj, Pörssitiedote, 11.4.2019, Klo 10:00

Toimitusjohtaja Tero Hemmilän katsaus HKScanin varsinaisessa yhtiökokouksessa

HKScanin varsinainen yhtiökokous pidetään tänään torstaina 11.4.2019 klo 10 alkaen Turussa. Toimitusjohtaja Tero Hemmilä esittelee katsauksessaan osakkeenomistajille HKScanin vuoden 2018 tuloksen, kuvaa yhtiön nykytilaa, toimenpiteitä talouden tervehdyttämiseksi sekä käynnissä olevaa strategiaprosessia.

Hemmilä toteaa, että HKScan keskittyy vuoden 2019 aikana yhtiön talouden tasapainottamiseen. Kannattavuuden parantamiseen tähtäävän työn keskiössä ovat Hemmilän mukaan muun muassa lihan arvoketjun aktiivinen ja paikallinen johtaminen, maakohtaisen tulosvastuun korostaminen sekä asiakasyhteistyön tiivistäminen ja brändijohtajuuden palauttaminen valituissa tuotekategorioissa.

Aiemmin kerrotun mukaisesti HKScan uudistaa parhaillaan strategiaansa ja määrittelee siihen liittyviä painopistealueita uudelleen. Hemmilä sanoo, että samanaikaisesti yhtiön pitkän aikavälin tavoitteiden määrittelyn kanssa yhtiö varmistaa lyhyen tähtäimen korjaavien toimenpiteiden toteutumisen.

”Näemme, että HKScanin liiketoiminnan strategisen kehittämisen kasvusuunnat ovat edelleen siipikarja- ja aterialiiketoiminnoissa. Punaisessa lihassa haemme aiempaa proaktiivisempaa kehitysotetta ja pyrimme hyödyntämään vastuullisuustyömme tarjoaman kaupallisen potentiaalin maksimaalisesti. Tarkastelemme avoimesti myös rooliamme kuluttajan ruokalautasella ja uusissa tuotekategorioissa. Kasvusuuntien määrittelyn lisäksi keskeiset strategiset arvioinnit liittyvät yhtiön rakenteeseen, minkä yhteydessä tarkastelemme myös eri markkina-alueiden asemoitumista osana konsernin liiketoimintaa”, Hemmilä toteaa.

HKScanin strategiatyö etenee kevään ja kesän aikana. Yhtiön vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen tulos julkaistaan 8. toukokuuta 2019.

Tero Hemmilän esitysmateriaali on tämän tiedotteen liitteenä ja saatavissa osoitteessa www.hkscan.com.

Tero Hemmilä

Toimitusjohtaja

Median yhteydenotot: sähköpostitse: communications@hkscan.com tai puhelimitse klo 13 alkaen, HKScan Media Service Desk 010 570 5700

HKScan on pohjoismainen liha- ja ruokayhtiö. Lähes 7 200 ammattilaistamme palvelevat maailman vaativimpia kuluttajia ja varmistavat laadun koko tuotantoketjussamme – tilalta haarukkaan. HKScan valmistaa, markkinoi ja myy korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa sekä lihavalmisteita ja aterioita vahvoilla tuotemerkeillä, kuten HK®, Scan®, Rakvere®, Kariniemen®, Rose®, Pärsons® ja Tallegg®. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. Vuonna 2018 HKScanin liikevaihto oli 1,7 miljardia euroa.

Avainsanat: