Via Kasvimaa helpottaa ruoanlaittoa herkullisilla kasvisuutuuksilla!

Lokakuussa 2022 lanseeratut Via Kasvimaa -tuorekasvistuotteet ovat jo reilun kolmen kuukauden ajan tarjonneet kiireisille oikotietä kasvisten hyödyntämiseen ruoanlaitossa. Nyt tuotevalikoimaan on tulossa kasvislisukeaihioita, jotka inspiroivat helppoon kokkailuun.

Uutuustuotteisiin kuuluu valmiiksi maustetut peruna-bataattimaalaisranskalaiset sekä käyttövalmiit, maustamattomat kolmen värin porkkanat sekä myskikurpitsapalat kätevissä pikkupusseissa. Pussipakkauksissa myytävien kasvisten ajatuksena on tarjota monikäyttöisiä kasviksia valmiiksi pilkottuna eri käyttötarkoituksiin, esimerkiksi leivontaan. Pienempi pakkauskoko soveltuu hyvin esimerkiksi pienille kotitalouksille ja mahdollistaa myös eri kasvisten yhdistämisen ruuanlaitossa.

”Via Kasvimaa -tuotteiden tavoite on auttaa laittamaan herkullista ruokaa, jossa on enemmän kasviksia. Ajatuksena on ollut madaltaa tuoreiden kasvisten käytön kynnystä, sillä kasvikset koetaan usein työlääksi kuoria ja pilkkoa. Via Kasvimaa -tuotteissa kasvikset ovat aina kokkausvalmiita sellaisenaan. Olemme myös lisänneet tuotteiden käyttövalmiutta kehittämällä pidemmälle mietittyjä lisukeaihioita ja kasvissekoituksia, joiden pohjalle on helppo rakentaa. Niitä voi viedä eri suuntiin makumaailmojen osalta, tai yhdistellä eri proteiininlähteisiin, kuten kanaan, lihaan tai kasviproteiiniin oman maun mukaan”, kertoo kategoriapäällikkö Elina Heinola.

Valmiiksi maustetut tuoreranskalaiset hevihyllystä!

”Tuoreet, valmiiksi maustetut Via Kasvimaan ”Rane” peruna-bataattiranskalaiset helpottavat kiireisen arkea ja tuovat makua ruokapöytään. Lisäksi ne voi valmistaa yhä useammasta kodista löytyvällä air fryerillä, mikä vähentää sähkön kulutusta”, hehkuttaa Elina Heinola.

”Puoli kiloa päivässä”

Via Kasvimaan tuotteiden yksi päätarkoitus on helpottaa kasvisten lisäämistä ruokavalioon. ”Moni suomalainen syö liian paljon kovaa rasvaa, sokeria ja suolaa, ja samalla liian vähän kasviksia, joita pitäisi syödä puoli kiloa päivässä. Haluamme tarjota helpon oikotien kasvisten lisäämiseksi ruokavalioon. Riittää, että avaa pakkauksen kannen ja kypsentää kasvikset. Näin puolen kilon päivätavoitteeseen on helpompi päästä”, sanoo Heinola.

Via Kasvimaa-tuotteiden tuotekehityksestä ja resepti-ideoista ovat vastanneet HKScanin asiantuntijat ja kokit. Via Kasvimaa -tuotteet löytyvät hyvin varusteltujen ruokakauppojen tuorehedelmä ja -vihannesosastolta.

Kuvat:

Instagram: @viamaailma #viakasvimaa
Facebook: facebook.com/viamaailma
viamaailma.fi/viakasvimaa

Kasviskonttori Oy, Viestintä- ja digivastaava, meri.rajaniemi@hkscan.com, 050 544 9120
HKScan Media Service Desk p. 010 570 5700 tai sähköpostitse communications@hkscan.com

Kasviskonttori Oy on HKScanin ja Vihannes-Laitilan huhtikuussa 2022 perustama yhteisyritys, josta HKScan omistaa 80 prosenttia ja Vihannes-Laitila 20 prosenttia. Yhtiö vastaa kasvisten kasvavaan kuluttajakysyntään ja tuo markkinoille tuotteita, joilla kasvisten lisääminen ruokavalioon on vaivatonta. Uudet kasvistuotteet valmistetaan HKScanin Euran yksikössä ja raaka-aineet toimittaa Vihannes-Laitila Kalannista. Kasviskonttori Oy:n tuotemerkki on Via Kasvimaa.