Alepa Jätkäsaari avattiin – sata korttelitoivetta hyllyssä jo avajaispäivänä

HOK-Elannon Alepa-ketjun 112. myymälä avattiin torstaina 24.8. Helsingin Jätkäsaareen, poikkeuksellisen keskeneräiseen ympäristöön Jätkäsaaren rakennustyömaiden puristukseen.

Jätkäsaari on voimakkaasti kehittyvä ja vielä pitkään rakennustöiden kourissa oleva alue, jonka ympärivuorokautista elämää uusi Alepa täydentää muun muassa Länsiterminaalin, Verkkokaupan ja Clarion-hotellin ohessa.

Korttelitoiveita ja käteistä rahaa

Myymälässä pilotoidaan isommista marketeista tuttuja pikakassoja pienmyymäläympäristössä.
– Kahden normaalikassan lisäksi meillä on kolme pikakassaa. Kiva nähdä miten asiakkaat ottavat ne vastaan, myymäläpäällikkö Minna Tanninen-Tonttila pohtii.

– Onhan tämä ehkä stadilaisen Alepa-ketjun urbaanein edustaja sijainteineen, pikakassoineen ja
24/7 -aukioloaikoineen. Hauska yksityiskohta on sekin, että koko henkilökunta taitaa asua kävely- tai fillarimatkan päässä, Tanninen-Tonttila toteaa.

Valikoimassa on lähes 4500 tuotenimikettä, joista noin 100 on valittu jo ennakkoon asiakastoiveiden pohjalta. Ennen avausta kirjatuissa toiveissa korostuivat luomu ja erikoisruokavaliot.

Viime päivinä paljon puhetta herättänyt, S-ryhmän uuden yhteistyön mukainen Nosto-automaatti tulee sijoittumaan sisätiloihin, muttei valitettavasti ehtinyt vielä palvelemaan avauspäivän käteisnostajia.

Lisätietoja:
aluejohtaja Merja Mustonen, p. 010 7660606
ryhmäpäällikkö Marko Lumppio, p. 010 7660607

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on lähes 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 5 500 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 320 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi

Avainsanat: