Angleterre – Helsingin vanhin yhä toimiva brittipubi

Angleterre – Helsingin vanhin yhä toimiva brittipubi – on palvellut public house -kulttuurin ystäviä jo 30 vuoden ajan. Ravintola juhlistaa pitkää historiaansa nelipäiväisen minifestivaalin muodossa 1.–4.2.2006.

Angleterren juhlallisuudet alkavat keskiviikkona 1.2. englanninkielisellä tietovisalla, jonka pääpalkintona on kahden hengen loma Lontoossa. Torstaina pubin valtaa funk-orkesteri Q-Continuum, ja perjantaina yleisöä viihdyttää Finn-Britt Playersin teatteri- ja sketsishow. Lauantaina 4.2. syntymäpäivät huipentuvat skotlantilaisen lähitempputaikurin Malcom Matsonin esiintymiseen. Angleterre pähkinänkuoressa Vuonna 1976 Angleterre kävi läpi täysremontin muuttuen ranskalaisesta á la carte -ravintolasta brittipubiksi. Omistajan ja tyylisuunnan vaihdoksesta huolimatta ravintolan nimi säilyi samana, sillä ranskankielinen sana Angleterre tarkoittaa osuvasti englantia. Vuosien varrella Angleterre on kerännyt suuren määrän kanta-asiakkaita, muun muassa uskollisen joukkion syntyperäisiä brittejä. Kiihkeiden darts-otteluiden ja samanhenkisen juttuseuran lisäksi kanta-asiakkaita houkuttaa laaja olutvalikoima, jonka pääpaino on Britannian alueella Skotlantia myöten. Pubin erikoisuutena on aito brittiläinen elävä tuoreolut, real ale, joka pumpataan kellarin tynnyreistä baarin puolelle ilman ponnekaasuja. Lisätiedot: Ravintolapäällikkö Vessu Juvonen vessu.juvonen@sok.fi (09) 647 371