Backas Jazz svengaa Vantaalla 9.–12.6.2010

Report this content

Jo perinteeksi muodostunut Backas Jazz kerää jälleen kesäkuussa Vantaalle, Backaksen Kartanolle, runsaan yleisömäärän nauttimaan iloisesti svengaavasta jazzista.

Vantaan Perinnejazz ry:n järjestämässä Backas Jazz -tapahtumassa on neljän päivän aikana tarjolla huippuartistien esiintymisiä, jazzillallisia, puisto- ja kirkkokonsertti sekä jazzkulkue. Osa ohjelmasta on yleisölle maksutonta ja elämyksiä on myös tarjolla edullisemmin S-Etukortilla. Tänä vuonna Backas Jazzin pääesiintyjä on The Syncopators. Tätä Australian merkittävimpiin jazzyhtyeisiin kuuluvaa melbournelaista bändiä johtaa Chris Ludowyk. The Syncopatorsin esityksistä nautitaan keskiviikkona 9.6. ja torstaina 10.6., jolloin musiikillista iloa tarjoaa myös Swingo soittajinaan Heikki Jäntti, Jari Lappalainen, Timo Seppänen ja Jorma Katrama. Esitykset ovat osa Swinging Dinner Partya, jossa musisointia siivittää herkullinen jazzbuffet. Illalliskonsertti on kokonaisvaltainen elämys, sillä siitä nautitaan aidossa kartanomiljöössä valkoisten liinojen peittämien pöytien ääressä kuunnellen kesäillan hämyyn sulavasti soljuvaa jazzia. Torstaina Vantaan Pyhän Laurin kirkossa syvennytään S I L E N C E-konserttiin. Esiintyjinä Johanna Iivanainen, Olli Ahvenlahti ja Eero Koivistoinen. Päiväkonsertti alkaa klo 12 ja siihen on vapaa pääsy. Perjantaina Jazzilotellaan! Backas Jazzin lavalla nähdään artistien ja orkestereiden runsaudensarvi, jossa takuuvarmaa menoa tarjoavat toinen toistaan vetävämmät esitykset. Vauhdissa ovat muun muassa The Syncopators, Jay’s Frantics sekä Jean S. yhdessä taiturimaisen Timo Lassyn ja hurmaavan Hanna-Riikka Siitosen kera. Paikalle odotetaan jopa 800 festivaalivierasta. Runsas ohjelma ja loistavat artistit saavat varmasti ennätysyleisön mukaan vauhdikkaasti svengaavaan menoon. Lauantaina 12.6. Backas Jazz tarjoaa New Orleans -henkisen Jazzstreet-kulkueen ja kesäisen puistokonsertin Backaksen Kartanon puistossa. Esiintyjinä Vantaan musiikkiopiston paraatiorkesteri ja Vandare! johtajana Teppo Salakka. Myös tämä konsertti on yleisölle maksuton. Tapahtumalle antaa oman tunnelmansa tapahtumapaikka, 1600-luvulla rakennettu Backaksen Kartano, jonka nykyisen päärakennuksen keskiosa on vuodelta 1818 ja siihen liitetyt siipirakennukset 1840-luvulta. Backas Jazzin artistit, ohjelmat, illallisbuffetit ja lippuhinnat luettavissa osoitteessa www.backasjazz.fi. Liput ovat jo myynnissä: www.menolippu.fi ja www.lippupalvelu.fi