Club Kappelissa chillaillaan kesälauantaisin

”Esplanadin helmi”, historiallinen Ravintola Kappeli, nostattaa kesäisen fiiliksen huippuunsa kesälauantaisin keskellä Espan upeaa puistomaisemaa. Club Kappelin kesälauantaiden taustalla vaikuttavat menestyneistä juhlista jo aiemminkin mainetta niittäneet Hannu Keränen ja Lauri Kaakinen Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta.

Ravintola Kappeli on historiallinen ja näyttävä kiinteistö keskellä Esplanadin upeaa puistomaisemaa. Nykyinen toiminta keskittyy helsinkiläisten ja turistien suosimaan kahvila-ravintolaan ja Helsingin keskeisimpään terassiin. Toukokuun viimeisenä lauantaina 29.5. käynnistyvä Club Kappeli kruunaa kokonaisuuden tarjoamalla kesälauantaihin rentoa menoa upeissa puitteissa. Club Kappeli on jotain, mitä Kappelin upeassa ravintolassa ei ole nähty vuosikymmeniin. Kaiken takana ovat jo useista menestyneistä juhlista tunnetut Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa opiskelevat Hannu Keränen ja Lauri Kaakinen. Yökerhotoiminnan tarkoituksena on saavuttaa yli 24-vuotiaita fiksuja ja hyvin käyttäytyviä nuoria. Keräsen ja Kaakisen juhlissa ovat tunnetusti viihtyneet suomen- ja ruotsinkielisen kauppakorkeakoulun opiskelijat sekä näistä koulusta valmistuneet. Kappelin tyylikkäät sisätilat ovat kokonaisuudessaan juhlijoiden käytössä klo 22–04. Itäinen ravintolasali tyhjennetään huonekaluista ja sinne rakennetaan esiintymislava. Kesän aikana lavalla esiintyy useita nimekkäitä live-artisteja. Terassilla asiakkaita palvelee kaksi myyntipistettä ja DJ-pöytä, jossa soitetaan chilliä terassimusaa kello 20 alkaen, aina puoli kahteen asti. Näin yksi Helsingin keskustan isoimmista terasseista valjastetaan tyylikkääseen juhlakäyttöön. Pääsyliput myydään ovelta hintaan 10 €. Ainoastaan VIP-pöydät myydään etukäteen Tiketin kautta. 6/4-hengen VIP-pöytä sisältää 6/4-hengen VIP-sisäänpääsyn kaikkien jonojen ohi ja pöydän VIP-alueelta läntisestä ravintolasalista. VIP-asiakkaille on myös varattu oma narikka. Club Kappeli lauantaisin klo 22–04, 29.5.–4.9.2010 (PL. 26.6. juhannus ja 10.7. Hangon Regatta). Ravintola Kappeli, Eteläesplanadi 1, Helsinki. Ravintolajohtaja Mikko Virtanen, puh. 010 76 63881. Dresscode: Smart Casual, K-24.