• HOK-Elanto/

Ei hyvää hukkaan - kolme HOK-Elannon kahvilaa mukaan pilottihankkeeseen hävikin vähentämiseksi

Report this content

Kappelin kahvilaSokos Café sekä kauppakeskus Kaaren Café Velo aloittavat 13.12.2017 vastuullisen pilottihankkeen, jonka tavoitteena on vähentää kahvilatuotteiden hävikkiä.

- Hävikin vähentäminen on vastuullinen ympäristöteko ja tavoitteenamme on karsia ravintoloidemme hävikkiä merkittävästi, kertoo ryhmäpäällikkö Taisto Hännikäinen HOK-Elannon ravintoloista.

- Haluamme omalta osaltamme olla mukana vähentämässä ruoan hävikkiä, ja aloitamme pilottihankkeen kolmessa kahvilassamme vielä ennen joulua. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Kappelin kahvila, Sokos Café sekä Café Velo myyvät viimeisen aukiolotunnin aikana osan tuotteistaan 50 prosentin alennuksella. Alennuksella myytävät kahvilatuotteet merkitään tuntia ennen sulkemista, joten tuotteet vaihtelevat päivittäin, Hännikäinen jatkaa.

S-ryhmän Paras paikka elää -vastuullisuusohjelman mukaisesti S-ryhmä sitoutuu vähentämään omasta toiminnastaan syntyvää ruokahävikkiä 15 % vuoden 2020 loppuun mennessä.
- Ravintoloissamme tämän eteen on tehty toimenpiteitä jo pitkään, ja olemmekin onnistuneet hävikin vähentämisessä hyvin. Nyt alkava kahviloidemme pilottihanke lähestyy hävikin vähentämistä asiakkaan näkökulmasta. Asiakkaamme voivat nauttia kahviloidemme tuotteita viimeisen aukiolotunnin aikana puoleen hintaan ja herkutella vastuullisesti! Hännikäinen avaa kahviloiden hävikkipilottia.

ryhmäpäällikkö Taisto Hännikäinen taisto.hannikainen@sok.fi, puh. 010-766 0644
aluejohtaja Satu Rytkönen satu.rytkonen@sok.fi
www.raflaamo.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on lähes 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 5 500 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 320 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi

Avainsanat: