Hakaniemen Sokos ja S-market valmiina 6.5.

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 1 (2) Julkaisuvapaa 4.5.2004 Hakaniemen Sokos ja S-market valmiina 6.5. Hakaniemen torilla suunnistetaan nyt uudistetun maamerkin mukaan. Helmikuussa aloitettu muutostyö on saatu valmiiksi ja talo ottaa nyt vastaan asiakkaansa Sokoksen ja S-marketin mukaisessa kuosissa. Uusi ilme ja laajennetut valikoimat on saatu paikoilleen tavaratalon normaalien aukioloaikojen puitteissa. HOK-Elanto on tänä keväänä kasvattanut käyttötavaratarjontaansa merkittävästi. Kun Hakaniemen Maxin muutosta lähdettiin suunnittelemaan, oli heti selvä, ettei tähän perinteikkääseen tavaratalokiinteistöön tehdä Prismaa. Sokos-tavaratalokonsepti höystettynä S-marketilla oli luontevampi valinta. Mahdollisuus kehittää jatkossa pääkaupunkiseudun kolmea Sokos-tavarataloa yhdessä, vahvisti tätä näkemystä. Sokos Hakaniemi on S-ryhmän vanhin tavaratalo, jossa on käyty tavaratalokauppaa jo vuodesta 1920. Näyttävä rakennus valmistui vuonna 1913. - Olemme toteuttaneet muutoksen, joka kunnioittaa perinteitä. Haluamme, että entiset asiakkaamme edelleen tuntevat rakennuksen omakseen, mutta tarjoamme samalla heille ja uusillekin asiakkaille lisää palvelua ja valikoimaa, sanoo Sokoksen tavaratalojohtaja Anna-Maija Mallenius. Lisää tilaa ja valikoimia Hakaniemessä muutostyöt Maxista Sokokseksi ja S-marketiksi näkyvät selvimmin katutasossa, jossa kosmetiikkaosasto on saanut runsaasti lisätilaa. Selektiivisen kosmetiikan myynnillä on vahva asema Sokos- tavarataloissa. Suosio perustuu kattavaan valikoimaan ja hyvään, asiantuntevaan palveluun. Pohjakerroksen uuden S-marketin toteutuksessa on myös vaalittu ja entisestään kohennettu elintarvikeosaston hyvän ruokakaupan mainetta. Uuden S-marketin valikoimat ovat aiempaa paremmat, mutta ketjun periaatteiden mukaisesti hintataso on edullinen. Juomaosastolle saatiin enemmän tilaa entisestä Elannon hautauspalvelun liikehuoneistosta. Palvelulinjaston takaa saatu lisätila sen sijaan mahdollisti mm. päivittäiskosmetiikan ottamisen myös S-marketin valikoimiin. Lisäksi paistopisteen tuotevalikoimaa laajennettiin ja mm. maitotaloustuotteet ja pakasteet saivat enemmän tilaa. - Yleisesti ottaen valikoimia on kasvatettu kaikissa keskeisissä tuoteryhmissä kautta linjan, S-marketin päällikkö Satu Tamminen kertoo. - Ennen kaikkea pidämme tärkeänä sitä, että Maxin aikainen tuttu henkilökunta palvelee asiakkaita jatkossakin. Enemmän merkkituotteita Rakenteelliset muutokset tavaratalon toisessa ja kolmannessa kerroksessa ovat olleet mahdollisimman pieniä. Tavaravalikoima on kuitenkin kasvanut merkittävästi. Toisessa kerroksessa sijaitsee naisten ja miesten pukeutuminen. Valikoimissa ovat naisille mm. Esprit, Jackpot, Ril's, Aventura, Icon, Gelco, Modelia, Luhta, Amis, Pola, FinnKarelia, Luhta, Nanso. Miehille on tarjolla mm. 4You, Melka, Turo Tailor, Oratop, Hilton, Pierre Cardin, Lee Cooper, Levi's. Toisesta kerroksesta löytyvät myös jalkineet ja laukut, joissa merkkeinä ovat mm. Jenny, Ara, Gabor, Ecco, Rohde, Clarks, Rieker, Umberto, Topman, Samsonite. Lasten pukeutuminen on nyt kolmannessa kerroksessa ja tarjolla merkkejä kuten Pippi, R-M Ratia, Esprit, Tutta, Kinderit, Vendi, Luhta, Rukka ja Reima. Tästä kerroksesta löytyvät myös urheilu- ja vapaa-ajan tuotteet, taloustavarat sekä muut kodin tuotteet ja pienrauta. Kolmannessa kerroksessa toimistotilaa muutettiin myyntineliöiksi, ja vuokralaiseksi sinne siirtyi aiemmin katutasossa toiminut Konepiste. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Matti Niemi, puh. (09) 188 4113 Tavaratalonjohtaja Anna-Maija Mallenius, puh. (09) 6837 3755 Marketpäällikkö Satu Tamminen, puh. (09) 6837 3172 Sokos Hakaniemi Pinta-ala 4 000 m2 Henkilökunta 70 henkilöä Aukioloajat ma-pe 9-21 la 9-18 (su 12-18) S-market Hakaniemi Pinta-ala 2 100 m2 Henkilökunta 85 henkilöä Aukioloajat ma-pe 7-21 la 7-18 (su 12-21) ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT00370/wkr0002.pdf