• HOK-Elanto/

HOK-Elannon asiakasomistajien Bonus paranee – yli 600 000:lle taloudelle rahaa ostoista aiempaa helpommin

HOK-Elannon bonustaulukko muuttuu. Täyden viiden prosentin Bonuksen saa 1. maaliskuuta alkaen jo 900 euron kuukausiostoilla, kun raja aiemmin oli 1 500 euroa.
- Haluamme palkita ostojaan keskittäviä asiakasomistajiamme entistä enemmän, toimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen perustelee muutosta.
Pääkaupunkiseudulla toimivan Suomen suurimman alueosuuskaupan asiakasomistajat ovat saaneet Bonusta yli 60 miljoonaa euroa vuosittain. Muutoksen myötä Bonuksen määrän arvioidaan nousevan 5-10 miljoonalla eurolla.

- Osuuskauppa ei tavoittele tuloksen maksimointia, vaan sen tehtävä on tuottaa jäsenilleen palveluita ja etuja arkea helpottamaan. Osuustoiminnan ydintä on myös keskittämisestä palkitseminen, ja sitä me nyt parannamme. HOK-Elannon tuloskehitys on useiden vuosien ajan ollut hyvä. Viime vuonna asiakasomistajamme saivat Bonusta yli 60 miljoonaa euroa, Liimatainen toteaa.

Piristysruiske koko pääkaupunkiseudulle

S-ryhmän Bonus on tutkitusti Suomen arvostetuin ja kannustavin palkitsemisohjelma.
- Suosion taustalla lienee ohjelman yksinkertaisuus ja kattavuus, sekä se, että asiakas saa Bonuksen tililleen oikeana rahana, jonka käytöstä voi itse päättää, eikä siis etuseteleinä tai kuponkeina, joiden käyttö olisi sidottu vain S-ryhmään.

Bonusmuutoksen myötä arvioidaan HOK-Elannon asiakasomistajille palautuvan vuodessa noin 5-10 miljoonaa euroa enemmän käytettäväksi.

- Bonus on keskittäville asiakasomistajillemme ja toimialueelle jopa 70 miljoonan euron vuosittainen piristysruiske, jonka ainoastaan kaltaisemme osuustoiminnallinen yritys voi toteuttaa, Liimatainen jatkaa.

Bonusta kertyy Suomessa yli 1 600 S-ryhmän toimipaikasta sekä monien S-ryhmän tarjontaa täydentävien partnereiden palveluista. Uuden bonustaulukon myötä myös pienet kotitaloudet pääsevät nauttimaan paremmasta Bonuksesta aiempaa helpommin.

Toimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen, HOK-Elanto 010 76 60700

Keskittämisestä kaikki irti

•  Bonus maksetaan S-Pankin tilille joka kuukauden 10. päivä. S-Pankin tili on asiakasomistajille maksuton.
  •  Maksutapaetua kertyy, kun ostokset maksetaan S-Etukortti Visalla (debit/credit). Alkoholilain muuttuessa 1.3.2018 alkoholituotteista ei saa enää maksaa Bonusta tai maksutapaetua.
  •  S-ryhmän bonuspartnerit: www.s-kanava.fi/web/s/valtakunnalliset-bonuspartnerit

Uusi Bonustaulukko (suluissa aiempi raja)

Bonusostot kuukaudessa vähintään Bonus-% Tankkausbonus snt/l
900 € (1500) 5,0 % 5,0 snt
800 € (1250) 4,5 % 4,5 snt
700 € (1000) 4,0 % 4,0 snt
600 € (750) 3,5 % 3,5 snt
500 € 3,0 % 3,0 snt
400 € 2,5 % 2,5 snt
300 € 2,0 % 2,0 snt
200 € 1,5 % 1,5 snt
50 € 1,0 % 1,0 snt

#stadinomalafka

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 600 000 asiakasomistajaa.
Vuosittainen liikevaihto on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.
HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla 320 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja.
Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita.
www.hok-elanto.fi

Avainsanat: