HOK-Elanto mukaan rautakauppaan

Report this content

HOK-Elanto haluaa tulevaisuudessa palvella asiakasomistajiaan myös rautakaupan alalla. Helsingin Osuuskauppa Elannon hallintoneuvosto päätti kokouksessaan 25.8. 2006 laajentaa liiketoimintaa uudelle toimialalle. HOK-Elanto aikoo lähivuosina rakentaa pääkaupunkiseudulle useamman Kodin Terra rautakaupan.

– HOK-Elanto pyrkii olemaan vahvasti mukana asiakasomistajiensa arjessa ja tarjoamaan siihen kilpailukykyisiä palveluja. Kodin kunnostaminen ja rakentaminen on yhä useammalle osa tätä arkea, toteaa HOK-Elannon toimitusjohtaja Arto Hiltunen. Kodin Terra on S-ryhmän uusi rautakauppaketju, joka on suunniteltu palvelemaan tavallisia kuluttajia heidän remontti- ja rakennustarpeissaan. Se tarjoaa ”tee se itse” -asiakasomistajille saman katon alta kaiken tarvittavan kodin vapaa-ajan asunnon tai pihan rakentamiseen ja kunnostamiseen. Mukana ovat niin sisustusmateriaalit, rakennusaineet ja –tarvikkeet, työkalut ja lisäksi puutarhan kasvit, koneet ja tarvikkeet. Konseptin kehittämisessä on erityisesti huomioitu, että naiset entistä useammin osallistuvat tämän alan suunniteluun, toteutukseen ja tavaran hankintaan. S-ryhmän Kodin Terran ensimmäinen yksikkö avattiin Lahdessa runsas vuosi sitten, ja sen käynnistyminen on vastannut kaikkia odotuksia. HOK-Elanto kaavailee nyt pääkaupunkiseudulle 3-4 yksikköä. – Kodin Terra tarvitsee toimiakseen noin viiden hehtaarin tontin ja tämän kokoisten, sijainniltaan mahdollisimman hyvien liikepaikkojen löytäminen asettaa omat haasteensa, Arto Hiltunen toteaa. – Meillä on tällä tutkinnan alla kymmenkunta potentiaalista paikkaa, mutta jatkamme edelleen uusien hakemista löytääksemme parhaat mahdolliset vaihtoehdot. Hankkeiden edetessä hyvin pääsemme avaamaan ensimmäisen yksikkömme jo vuoden 2008 alussa. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Arto Hiltunen, puh. 010 76 60100, arto.hiltunen@sok.fi Varatoimitusjohtaja Matti Niemi, puh. 0010 76 60500, matti.niemi@sok.fi