Kaislan ja Kuikan Isoilla viikoilla suuri on kaunista

Kaislassa ja Kuikassa vietetään jälleen 1.9.–16.9. Isoja viikkoja, jonka aikana tarjolla on jopa kolmelitraista pullo-olutta.

Nyt kolmatta kertaa järjestettävien Isojen viikkojen suosio on ollut erinomainen. Tänä vuonna valikoima koostuu 15 pullo-oluesta, jotka eivät koossa kursaile: pienimmät pullot ovat 0,75-litraisia ja isoimmat 3-litraisia. Myös oluiden vahvuudet ovat suurinumeroisia skaalan liikkuessa aina kuuden ja kolmentoista tilavuusprosentin välillä.

Viikkojen tarkoituksena on tarjota asiakkaille uusia makuelämyksiä sekä kehittää suomalaisten oluttuntemusta. OlutHuone Kaislan ravintolapäällikkö Petri Loponen kertoo, että asiakkaat ovat nauttineet viikkojen tarjonnasta isoissa seurueissa.

– Erityisesti suurimmat oluet onkin tarkoitettu nautittavaksi vähän isommalla porukalla, leppoisissa tunnelmissa.

Myynnissä olevat pullot ovat Suomen oloissa harvinaisuuksia. Petri lupaa, että tapahtuma tulee jatkossakin tarjoamaan oluen ystäville uusia, mielenkiintoisia kokemuksia.

– Tämän vuoden erikoisuuksista mainittakoon Deus Brut des Flanders -olut, joka tehdään Champagne-alueella.
Kuivaa, väriltään vaaleaa olutta myös käsitellään pitkälti shampanjan tavoin.

Isojen viikkojen olutvalikoima:
Nimi: Koko: