Kappelin terassi kasvoi entisestään

Suomen tunnetuin terassi on käynnistänyt Helsingin kesäkauden entistäkin suurempana ja monipuolisempana. Esplanadin puistoon, Kappelin edustalle mahtuu nyt yhtäaikaisesti jopa 350 auringon, janojuomien ja klassikkoannosten ystävää.

Kappeli on palvellut helsinkiläisiä sekä kaupungissa vierailevia jo yli 150 vuoden ajan, ja ravintolan kanta-asiakkaina ovat viihtyneet muun muassa herrat Eino Leino, Jean Sibelius, Juhani Aho ja Eero Järnefelt. Juhlavasta taustastaan huolimatta Kappeli on nykyään koko kansan viihtymispaikka. Kappelin aina aurinkoinen terassi on tänä kesänä yksi kaupungin suurimmista, ellei suurin: terassialuetta on laajennettu selvästi aiemmista vuosista ja asiakaspaikkojen määrä on nostettu 200:sta 350:een. Lisäksi Kappeli isännöi viereistä 60-paikkaista puistokahvilaa. Terassin uutuutena on ruokailualue, jossa voi nauttia Kappelin keittiön klassikkoannoksista joka päivä klo 11–20, pöytiin tarjoiltuina. Mainitsemisen arvoisia listapoimintoja ovat esimerkiksi kermainen lohikeitto, katkarapusalaatti, hiillostettu lohi ja härän entrecôte. Annosvaihtoehtoja löytyy myös perheen pienimpien makuun. Ravintolapäällikkö Timo Iivosen mukaan uudistuksilla vastataan asiakkailta saatuun palautteeseen. – Etenkin ulkoruokailumahdollisuus on ollut asiakkaittemme toivelistalla, kauniilla kesäsäällä kun ei malttaisi siirtyä sisätiloihin syömään. Myös lisätila on otettu innolla vastaan, sillä kaupungin suosituimmalle terassille riittää tulijoita, Iivonen valottaa. Ravintola Kappelin terassi palvelee Esplanadin sydämessä joka päivä klo 10 alkaen. Lisätietoja Timo Iivonen: (09) 6812 4411, timo.iivonen@sok.fi