Nopeat elävät Spaghetteria di Giovannin uudella ruokalistalla

Lehdistötiedote 2.3.2004 Julkaisuvapaa heti Nopeat elävät Spaghetteria di Giovannin uudella ruokalistalla Helsingin ydinkeskustassa, WTC Plazalla sijaitsevassa Spaghetteria di Giovannissa tulee maanantaina 8.3. voimaan uusi ruokalista. Uudella ruokalistalla on yhteensä 24 annosta. Niistä uusia on yhteensä 11; neljä alkuruokaa, kaksi spaghettia, kaksi täytepasta-annosta, yksi pizza ja kaksi jälkiruokaa. Annosten hinnat vaihtelevat 5,50-11 euron välillä. - Mielenkiintoinen uutuus on muun muassa Pasta con provolone e verdure, jossa on klassista italialaista provolone-savujuustoa, kertoo ruokalistan pääsuunnittelija, vuoromestari Raine Saarinen. Etelä- ja Keski-Italiasta peräisin oleva provolone tunnetaan "itkevänä juustona", sillä kypsymisen edetessä siihen kehittyy pieniä koloja, joihin kerääntyy suolaista "kyynelnestettä". Kaikkia annoksia ei kuitenkaan uskalla vaihtaa, kertoo Spaghtetteria di Giovannin päällikkö Anna-Liisa Aarti. - Esimerkiksi Spaghetti alla Bolognese oli poissa listalta vuoden, mutta se oli otettava takaisin asiakkaiden vaatimuksesta. Ruokalistan suunnittelussa tärkeää on maun lisäksi annosten helppo ja nopea valmistettavuus. Spaghetterian suosiosta kertoo se, että ravintola tarjoilee lounasaikaan parhaimmillaan 300 annosta. Pastaa kuluu vuodessa noin 9 000 kiloa. Lisätietoja: Pasi Tuominen, ravintolapäällikkö, Papà Giovanni Puh. 040-764 1319 E-mail: pasi.petteri.tuominen@sok.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/03/20040303BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/03/20040303BIT00040/wkr0002.pdf