Pro Cerevisia – Oluen Puolesta -kunniamaininta meni maahantuojalle

Report this content

OlutHuoneiden vuosittain jakaman Pro Cerevisia -palkinnon saa tänään Ronald de Waal, joka tunnetaan oluen maahantuojana, panimomestarina ja Diamond Beer Brewing Companyn perustajana.

Hollantilaissyntyinen de Waal on pannut olutta kotimaansa lisäksi Belgiassa, missä hän edelleen valmistaa kehittämiään oluita Suomen markkinoille. Suomeen muutettuaan de Waal perusti Diamond Beer -nimisen maahantuontiyrityksen, joka on haastavilla markkinoilla pystynyt vuosi toisensa jälkeen tuottamaan Suomeen mielenkiintoisia ja laadukkaita olutuutuuksia. Diamond Beerillä on merkittävä rooli olutkulttuurin elävöittäjänä yli kahdeksallasadalla maahantuodulla erikoisoluella ja yli neljälläkymmenellä siiderillä. Pro Cerevisia – Oluen Puolesta -kunniamaininta on vuosittain jaettava palkinto, joka myönnetään olutravintolalle tai olutkulttuuria edistävälle henkilölle tai taholle. Kunniamaininnan takana on HOK-Elannon OlutHuone-ketju. Palkinto jaetaan tänä vuonna viidennen kerran. Aikaisempia palkinnon saajia ovat professori Vesa Vierikko, panimomestari Sam Viitaniemi, tutkijalehtori Merja Sillanpää (FT) ja oluttoimittaja Jussi Rokka. OlutHuoneita ovat Amsterdam, Angleterre, Hadanka, Hostina, Milenka, Kaisla, Kuikka, Poseidon, Sailor´s ja William K. -ravintolat. Lisätietoa OlutHuoneista saa osoitteessa www.oluthuone.com Lisätiedot: Tiina Hietala 040 528 5166 tiina.hietala@sok.fi