PRO CEREVISIA 2006 -palkinto Olutverkolle

HOK-Elannon OlutHuoneiden Pro Cerevisia - Oluen Puolesta kunniamaininnan saa tänä vuonna Olutverkko, joka jakaa vastuullista ja asiallista oluttietoa suomalaisille.

Pro Cerevisia on HOK-Elannon OlutHuoneiden vuosittain jakama palkinto. Se myönnetään henkilölle tai taholle, joka toiminnallaan ylläpitää ja edistää olutkulttuuria ja oluen arvostusta Suomessa. Ensimmäinen Pro Cerevisia jaettiin vuonna 2001. Tänä vuonna palkinnon saa vuodesta 2000 toiminut Olutverkko. Olutverkko kokoaa ja toimittaa verkkosivuilleen panimotoimintaan liittyvää tietoa ja uutisia. Olutverkon välityksellä verkoston jäsenet - olutravintolat, maahantuojat, panimot, oluttoimittajat - saavat huolellisesti laadittua, tarkistettua tietoa sekä tuoreita näkökulmia, joita voidaan tuoda mukaan julkiseen keskusteluun ja yhteiseen pohdintaan. - Olutverkko jakaa vastuullista ja asiallista oluttietoa suomalaisille. Se innostaa maltaisesta makumaailmasta kiinnostuneita ihmisiä myös osallistumaan toimintaan olutkulttuurin ja -harrastuksen edistämiseksi, perustelee ryhmäpäällikkö Tiina Hietala HOK-Elannon ravintolatoiminnoista. Tuottaja-toimittaja J.T. Laakson mukaan Olutverkon toiminta on jatkuvassa muutos- ja kehitystilassa. Tärkeimmiksi toiminta-alueiksi ovat muodostuneet uutisvälitys, tuotearviointi, tapahtumien ja retkien järjestäminen sekä ilmoitusmediana toimiminen. - Mielenkiinnon kohteemme ovat laajenneet nopeasti Suomesta ja Baltiasta myös Venäjälle, Saksaan, Belgiaan, Englantiin sekä Pohjoismaihin ja Yhdysvaltoihin, J.T. Laakso kertoo. Olutverkko: http://members.surfeu.fi/olutverkko/ Pro Cerevisia –palkinnon saajat: 2006 Olutverkko 2005 maahantuoja, panimomestari Ronald de Waal, Diamond Beer Brewing Company Oy 2004 toimittaja Jussi Rokka, Helsingin Sanomien verkkoliite 2003 tutkijalehtori, fil.tri Merja Sillanpää, Haaga Instituutti 2002 oluenpanija Sam Viitaniemi, Ravintolapanimo Plevna 2001 professori Vesa Vierikko, Teatterikorkeakoulu Lisätiedot: J.T. Laakso, tuottaja-toimittaja, Olutverkko puh. 09-715116, 050 3467582 sähköposti: jtlaakso@netti.fi Tiina Hietala, ryhmäpäällikkö, HOK-Elanto puh. 010 76 60644 sähköposti: tiina.hietala@sok.fi